Cumartesi, Eylül 24, 2011

conrad gpr 800

Conrad GPR 800 ve 18 metre

refref arkadaşım, bütçen nedir bilmiyorum fakat şunu söyleyebilirimki gerçek anlamda GPR cihaz kullanmak biraz zor. Ön çekimler veya live taramalarda ekrana gelen görüntü karancalı tv benzeri bir şey. Bunları çözmen için bu tip cihazlar kullanmış jeoloji konusunda bilgisi olan birine ihtiyacın var öncelikle ve sıkıştırılmış toprak olan bir test sahasına. Hangi tip GPR cihazı alırsan al test sahasında kendi örneklemlerini yapman şart yoksa hiçbir sonuc alamazsın ve bu uzun bir süreç, neden dersen farklı yapılarda bunu test etmen zorunlu. GPR PC yazılımlarını öğrenmek kolayda tarama ekranından veri okumak uzun bir süreç. Gerçek anlamda alacağın GPR bir cihaz direk sonda mesafesine kadar sinyal atar ve kesit çekim yapar, PC ye attığın görüntü 4m ye 4m bir yer çekti isen 4m ye 4m ve 6 metre derinliğinde bir toprak parçası olur bunu satim santim iki yönlü olarak keser ve objeni bulursun. Lakin derinlik arttıkça çözünürlük oldukça düşer, örneğin Sensoft 1.5m lik sonda testinde 1m de 2cm çaplı boruları birebir görürken 6 m sondada 3cm çaplı boruları 4m göremedik, fakat 5cm çaplı objeleri %7-8 lik bir ebat yanılması ile aldık. Sensoft alma imkanın olacağını pek sanmıyorum, Kanada yapımı bir cihaz ve bireysel gümrükleme ile getirmen gerekiyor TR satışı yok ve 3 sonda ile (3m,9m15m) tahmini maliyetin gümrük dahil 30.000$ civarı olur. Ben kimseyi boşuna ümitlendirmek isteyen ve kimsenden küfür yemek isteyen birisi deilim, bütçen var ve ben arkeolojiden anlıyorum, cihazın göstediğini çıkartmak isstiyorum ve bana GPR öner diyosan test ettiğim ve sorun yaşamayacağın cihazlar GSSI (TR satışı başladı), Sensoft (Kanada'dan alabilirsin), OKKO2 (TR Satışı var), MALA - RAMAC (TR'de uçuk rakamlar istiyorlar fakat yurt dışı satışları 20.000-37.000$ aralığında), ZOND (TR satışı var), U-Explorer ( Yurtdışı satıcılarıda dahil olmak üzere 15m derinlik söylüyorlar fakat üretici firma 6-7m teğit ediyor, yurt dışı satış fiyatı 9.000$. Bunları tavsiye ederim firmalarla birebir yazışabilir, istemiş olduğunuz özellikleri, çözünürlük, derinlik, kullanım alanı ( arkeoloji, su altı, doğalgaz, zemin etüt v.b) ayrıntılı bilgi alabilirsiniz, MALA-RAMAC, GSSI, OKKO2 ye fiyat vermezler TR satıcılarına yönlendirirler, tavsiyem üreticinin bulunduğu ülkede tanıdık bulmanız ve ürünü ona aldırıp tarafınıza göndermesidir. Bu tip cihazların gümrük vergileri faturasındaki bedelin %18'idir buna ek olarak ardiye, ordinyo ve gümrük müşavirine vereceğiniz 500-1000TL arası bedel eklenecek. TR de temin edeceğiniz fiyattan Min. %25 karınız olacak. Ucuz ve iş gürür cihaz diyorsanız bulgaristanda bir mühendisin geliştirdiği bir GPR var kendisiyle yazışmalarım devam ediyor cihaz için istemiş olduğu bedel 4.200€ ve 5-6m derinlik için veri güvenilirliğine garanti veriyor fakat bu ürünü bireysel olarak test etmedim. Bulgaristanda bu tip cihazlardan azda olsa anlayan tanıdığın var ise link atabilirim, saha testlerini yaptırıp ok. alıp cihazı satınalabilirsin, biraz öncede söylediğim gibi bu cihazı test ettmedim. Ticari hiçbir kaygım yok arkadaşım bu ürünleri satmıyorum, satanlardan para almıyorum ve satınalmak isteyenleri yurtdışına yönlendiriyorum çünki 15 sonda ile MALA ya 78.000$ fiyat verdiler ve yurtdışından aynı cihaz 30.800$ geldi. Tekrar belirtiyorum OKM, CONRAND, KS-Analysis Alman yapımı bu tip cihazların tamamı ( EMFAD'ı bunun kısmen dışında tutuyorum 6-7m ye kadar boşluk, su ve toprak yapısı ile ilgili doğru bilgi veriyor, metalde ise bilgiler baya sıkıntılı.) boş hayel. Bu cihazları almanız işime gelir çünki bi şekilde arızadan, sensörden, yazılım upgrade'inden bana gelirler paranızı alırım, ama paranıza yazık bunlara kesinlikle 5 kuruş vermeyin. GPR lar ve toprakaltı görüntüleme sistemleri ile ilgili bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım, ne boşa kazma sallayın, nede sallatıp küfür yiyin.
Bak arkadaşım öncelikle ben defineci değilim fakat bu tip ürünlere karşı ilgim var buna sualtı radar ve sonar sistemleride dahil, bu ürünlerin distribütörlüklerini yapan firma sahipleri arkadaşım firma ismi vermiyorum tahmin etmesi çok güç değil çünki, neticede iş yapıyor insanlar, ben bu tip cihazların onarım ve revizelerini yapıyorum, mühendistiki ve jeoloji bilgin nedir bilmiyorum, ben elektronik mühendisiyim ve bilgisayar programcısıyım bu tip cihazlar nasıl çalışır ne yapar ne eder çok iyi bilirim, Rover C ve Conrand ürünlerini hiç karşılaştırdınmı veya böyle bir şansın oldumu? Almanyada bu ürüleri hangi firma yapıyor biliyormusun? Firma mühendisleriyle yazıştınmı? sensörlerini hangi firma yapar bilirmisin? Bu sensörlerin özelikleri için bu firmalarla yazıştın mı? Hava almamış (sıkışmış) toprakta test yaptın mı? Bilgisayara veri gönderim ünitesinde 24C serisi (6TL) entegre kullanıldığını ve bu nedenle ana veride sadece %20ye yakın veri kaybı olduğunu biliyomusun. Bu cihazların bazı seril üretimlerinin kesinlikle bakırı bulmadığını biliyormusun ve çok açık söyleyeyim üretici metal ayrıştırmayı başaramamışken bunu sen yaptıysan bravo ne denilebilirki başka. Benim test sıkıntım yok arkadaşım, OKKO2, Sensoft (sensor and software), MALA, KS Analysis, ZOND, RD-1000, U-Explorer, EMFAD, Okm, Conrand, TR ürünleri saymıyorum tamamını test ettim üreticiler ve sensör üreticileriyle ayrıntılı yazıştım, GSSI (SIR-3000) ve Ramac yüzeysel inceledim ve ayrıntılı test fırsatım olmadı. Uzun lafın kısası siz çok iyi biliyorsanız ve Conrand gerçekten iş görüyorsa Alüminyom tencere kapağı bulmaktan ötesine geçin. İnsanlara kalbinizden geçen doğuyu söyleyin inanmak istediğinizi değil. Kimsenin kimseye boş hayal kurdurmaya ve onun peşine sürüklemeye hakkı yok.
 

4 yorum:

  1. Hocam herşeyi net olarak ifade etmişsiniz teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler oldukça faydalı bence. Size sormak istediğim bazı sorularım var. alper_kilic@hotmail.com mail adresime deneme maili atarmısınız?

    YanıtlaSil
  2. Ben gpr cihaz almak istiyorum şuan tavsiye edeceginiz goruntuleme cihazi varmi acaba ?

    YanıtlaSil
  3. Hoca44 hayırlı akşamlar bulgaristan daki GPR firmasının linkini alabilir miyim...

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil