Salı, Şubat 22, 2011

Sayılarla; 3 Gardaş, 3 Ahlat ve kalp oyması, Vezir tepemi?

Yörenin en yüksek tepesi olup, şekildeki resimde yan yana 3 mezar, Mezarların adı ve bölge adı 3 gardaş,
Güney tarafındaki en baştakinin boyu 12 adım, ortadaki 8 adım ve diğeri 5 adım gibi, yönleri kıble, mezarın batı yönünde tam karşılıklı birbirine bakar vaziyette 2-3 Km arasında kale, varlığından eser yok ama eskiler oranın kale olduğunu çok iyi bildiklerini sölüyor, ismi KARAKALE, ortadaki mezarın hizasında içi oyulmuş siyah ahlat ağacı (beyaz dairedeki) oyuğun içinde sanki ateş yakılmış gibi isli kara, çevresinde 2 tane daha var ama pek cılız kalmışlar,
Mezarların ve zirvenin doğu tarafında hafif güneye kaçar vaziyetinde 60 adım mesafede mezardan bakıldığında hafifden dere yatağını andıran yerinde üçgen yapan ahlat ağaçları, ve güneyinde kalan ağaçta (kırmızı olanda) kalp oyması var, oymanın baktığı yönde tepe bitiyor dere kayalıklık biraz sarp oluyor ama inilip çıkılabilir,
Yine aynı ağaçta; ağac bedeninin toprakla birleştiği yerinde yarısı toprağın altında kalmış kare oyma, biraz elimle eşeleyince ortaya çıktı, tam kare değil, dikdörtgeni andırıyor biraz, tam güneydoğuya bakıyor, baktığı yönde çakıl yığma, sahte gibi geldi bana herhangi bi boşluk yok..
Bu çakılın 20 adım güneyinde bir kabarık büyük bir oda tespiti yapıldı, ve 40 adım gibi uzayıp giden bi dehlizi(tünel) var, tünelin bittiği yerde tepe bitiyor dere başlıyor, dehlizin tam bittiği yerde kaya, büyük bi kaya ve kayanın düdüklü tencereyi düşünün onun gibi 20 cm yarıçapında oyuk ama içine bakarsan kaya değil toprağı gösteriyor, girişimi işaret ediyor bu oyuk????
Mezarlardan batıya bakınca manzara şahane, heryer ayağın altında çok büyük bir alan, Mezarlar tahrib edilmiş yüzeysel olarak, 10 yıl öncesine kadar çok güzel kesme taşlardan duruyormuş, ama bilnçsiz mübarek adamlar altını üstüne getirmişler, mezarlarda herhangi bi boşluk ve kayda değer bişe tespiti yapılamadı, yok yani..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder