Pazartesi, Ocak 03, 2011

Efsus (Arpasus) Şehri Eshab-ı Kehf Afşin

DUA-CİN--BÜYÜ-TILSIM-SİHİR-NAZAR-MUSKA-YILDIZNAME-HALÜSÜNASYON-DUA NEDİR-TILSIM NEDİR-TILSIM ÇEŞİTLERİ-BÜYÜ NEDİR-BÜYÜ ÇEŞİTLERİ-SİHİR NEDİR-SİHİR ÇEŞİTLERİ-BATIL İNANIŞLAR-CİN MUSALLATI NEDİR-DİNİMİZ İSLAM-ŞİFALI BİTKİLER-SAĞLIKLI YAŞAM-ASTROLOJİ-GİZEMLİ İLİMLER-İSLAMDA BÜYÜ-DEFİNE-DEFİNECİLİK-DEFİNEDE BÜYÜ VE TILSIM-CİNLER VE GİZEMLER HAKKINDA BİLGİLENDİRME SİTESİ...

Efsus (Arpasus) Şehri Eshab-ı Kehf Afşin
Efsus (Arpasus) Şehri Eshab-ı Kehf Afşin Etiler zamanında günümüze kadar Afşin (Efsus) ovasında bol miktarda arpa yetiştirildiği için buraya Arpa şehri denmiştir. Tarihten de bildiğimize göre Etilerde Arpa bugünkü gibi kutsal bir tahıl ürünüdür. Etilerin mimari işleme motiflerinde arpa dallarıyla süslenmiş tarihi buluntular vardır. Eshab-ı Kehf Camisinin içinde mihraptaki taştaki buluntular bunun bir delilidir. Etilerden kalma arpa motifli mermer taş. Afşin’imizin Hükümet konağı bahçesinde ve Afşin Atatürk parkındaki mermer taşlarda da mevcut olarak bulunmaktadır. 1931’de Afşin’e gelen Alman Arkeologu Herpman o zaman Afşin bey ilkokulunun bahçesinde muhafaza edilen bir taş ile mozaikler olduğunu ve Marabuz Kalesinin civarında bulunan ördek deresi boyunca bir çok yerli kayalar üzerine oyulmuş kitabelerin Yunanlılara ait olduğunu bildirmiştir. Yine şark inceleme Entitüsü Başkanı Or Franz Babinger Eshab-ı Kehf Mağarasının Afşin (Efsus’ta) olduğunu belirtmiştir. Pazarcığa bağlı Göynük köyünden geçip sarp dağları içinden Afşin’e yakın yerdeki Akçaderbent (şimdiki derbent) geçilerek ovaya ulaşılan yol idi. Yol bu vasfını Osmanlı devrine kadar devam ettirmiş ve bu devrinden itibaren ordular ve hatta büyük kervanlarca kullanılmaz olmuştur.Haritalarda Efsusun (Arabisus) siyasi ve Ticari Kervan yollarının kavşağı ama geçit olduğunu çeşitli imparatorlukların bu askeri ve siyasi yerleşim merkezine önem verdiklerini nedeninin bu olduğunu günümüzde kuş uçmaz, Kervan geçmez üç dağın arasında büyük bir şehir olmaz diyenlere bu bilgilerin ışığında cevap olarak hemşehrimiz Ali Afşaroğlu’nun Eshab-ı Kehf ve Rakıym adlı kitabını okumalarını tavsiye ediyorum. Değerli Afşinli hemşehrilerim İslam Alimlerinin hepsi Eshab-ı Kehf’in Mağarasının Afşin’de (Efsus’ta) olduğunu özellikle belirtmektedirler. Peki Selçuklular, Dulkadiroğulları, Osmanlılar Afşin Eshab-ı Kehf’e Eshab-ı Kehf Medresesini kurup buraya Şeyhulislamlar atamışlardır. Efendim Tarsuslular yazıyor Tarsus’un eski adı Efsus’muşda sonrada Tarsus’a dönüşmüş diye peki insana hiç sormazlar mı? Tüm bütün Halep Salnamelerinde Eshab-ı Kehf Afşin’dedir (Efsus’da) olduğunu yazıyor. Ayrıca Afşin Asliye Hukuk Mahkemesinde bilir kişi heyetinin raporu ile Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğu tescil edilmiştir. Değerli hemşehrilerim uzun zamandan beri sizlere değerli hocalarımın kitaplarından ve Halep Salnameleri ile bilgi vermeye çalıştım yazmaya da devam ediyorum bana 1902 yılında Efsus Nahiyesinin kaza olması için Halep vilayetine başvurusunu gösteren bir yazı geldi. Bu yazıyı göndere değerli kişiyi bilmiyorum çünki ismini yazmamış ama sadece Efsus Nahiyesinin 1902 yılında Kaza yapılması istendiği gibi, bu yazıda Eshab-ı Kehf ile Dedebaba Mübareklerinin Efsus Nahiyesinde olduğunu ve Efsus Nahiyesinin yörenin en büyük birinci nahiyesi olduğu ve kaza edilmesi istenilmektedir. Değerli hemşehrilerim ayrıca Elbistan tarafından da 2 Şubat 1909 yılında Elbistan kazasının büyüklüğünden ve vilayete uzaklığından dolayı yapılan işlerde zorluk çekilmemesinden çevre yakınındaki kazalar ile Elbistan’ın vilayet edilmesi ve Efsus (Afşin) nahiyesinin de kaza edilmesi hususunda yazar Arif Bilgin Hocamın yazısında mevcuttur. Efsus (Afşin) Nahiyesinin 1902 yılındaki Halep Vilayetine Kazalık başvurusu yazısı mevcuttur. Bunu da sizlerin bilgisine sunacağım Not: Değerli okuyucular Afşin’imizde Eshab-ı Kehf’imizle, Dedebabamızın tarihi ile ilgili kitaplar yazan değerli hocalarım Ali Afşaroğlu, Ahmet Firikçi, Necati Demir, Yaşar Alparslan ve Un Sandığı yazarı Mehmet Göçer gibi Hocalarımızın eserlerini internet sitelerinde yayınlayalım sahip çıkalım.

HALEP VİLAYETİ YÜKSEK CELİLESİNE Vilayetiniz Maraş Sancağı Elbistan kazasına bağlı Namı diyar Meşhur eski liva-i şehir tarihi Efsus Nahiyesi konumu ve nüfusu itibariyle yörenin en büyük birinci sınıf Nahiyesi olması veayrıca Ashab-ı Kehfin ve Nahiye merkezinde bulunan Dedebaba mübarekleri olduğundan Kaza haline getirilmesi talep olunduğundan Halep Vilayetimizce bu husustaki mütalaanın bildirilmesini yüksek celilenizden arz olunur. 15.Nisan 1902 Efsus Nahiyesi Naibi T.C. Başbakanlık Osmanlı Arşivi Tapu Tahrir Kataloğu Hazırlayan Mustafa Köş
Nüfus Memuru Kaynak: Ali Afşaroğlu Eshab-ı Kehf ve Rakıym adlı eser




محافظة حلب السامي الجليل
مقاطعة بك ماراس حادث البستان العلم يعتمد نيابة عن العالم الشهير تاريخ المدينة القديمة efsus موقع البلدة والسكان ، وأكبر بلدة في المنطقة من الدرجة الأولى وكذلك اصحاب - ط الكهف ومراكز منطقة في الد الجد المباركة مع هذا الحادث الى الطلب الإجهاد وحلب مقاطعة ونحن نعتبر أن قضية رأي تقي من إخطاره ويمكنك ان تعرض الجليل عالية.



أبريل 1902 خمسة عشر efsus المناطق الفرعية

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder