Çarşamba, Mayıs 11, 2011

kazılmış ilginç yerler

kazılmış ilginç yerler

 
Frig medeniyetininde uzun süre yaşadığı bir köy. eski bir harabe evin bodrumunun zemini yaklaşık 1 metre kazdıktan sonra kapak gibi bir taşa rastladım. kaldırdığım bir tuvalet büyüklüğünde 1. resimde gördüğünüz çukurla karşılaştım. girdiğimde içinde aynı kapak taşında bir tane daha vrdı (2. resimdeki) kaldırdım toprak çıktı biraz kazdım 20 cm kadar. harç türünde bir zeminle karşılaştım. kazamadım. odada herhangi bir işaret yok (3. resim işaretmi bilmiyorum yarım ay şeklinde bir oyuk) birde tam yarım daie şeklinde oyuk çatlak vardı içerde. sizce ne olabilir ?








ilk yazımda belirtmiştim. içindeki kapağıda kaldırdım toprak çıktı. biraz kazdım harç benzeri bir zemin çıktı. tam emin değilim.(kazılmıyor) 3. resim ise odacığın içinde dikkatimi çeken yarım ay şeklindeki oyuk. bütün toprağı çıkardım elde var sıfır. peki bu çukur ne için yapıldı?1 saat çukurun içinde kaldım. boşluk aradım, taradım herhangi bir bulguya rastlamadım. sanırım uğraşmaya değmez. sadece aklımda o çukurun ne için oyulup kapatıldığı kaldı.son olarak eklemek istediğim bir ayrıntıda. çukurun içindeki kapağı kaldırdığımda epeyce bir siyah toz vardı toprağın üstünde. toprak değildi
-kapagı açtıgınızda koku varmıydı .leş kokusu gibi
-garip gelebilir ama aksine hoş bir koku geldi. ve hafiften gaz püskürdü
-Arkadaşım senin evine 10m gibi mesafede küçük tepeçiğin üzerine yapılmış ev varmı,kazdığın yerden yaklaşık 1.5ile 2m yükseklik olaçak.
-ev var fakat kayalık üzerinde 15-20 m kadar mesafe var
-Arkadaşım koku yaklaşık 2ile 2.5m derinliktenmi çıktı,2.taşın altını inçelermisin hafiften içe doğru cukurmu,ayrıça duyduğun koku çok hoşolup mevcut kokulardan dehişikmiydi,birde en üstte hayvan kafa tasının çürümüş kemikleri çıktımı bunları yazarmısın.
-evet arkadaşım ölçmedim ama aşağı yukarı 2.5 metre derinlikte. 2. taşın altında önce siyah bir toz tabakası çıktı ve altında toprak yaklaşık 20 cm içe doğru. duyduğum koku parfüm gibi değil, bir çicek kokusunu andıran nitelikte idi(ama çok hafifti) . son olarak herhangi bir hayvan ya da insan iskeleti ile karşılaşmadım.
-Arkadaşım çalışma yaptığın ev sizinmi,çok güzel ve büyük bir yer yakalamışsın,olay komşu evin altında senin bulduğun yer orasınla ilgili,ilk kazmaya başladığında 1.taşın üzerinde çakıllı zemin varmıydı,içinde portakal büyüklüğünde taşlar varmıydı,ayrıca 1.taştan sonraki zemini kürekle atacak kadar yumşakmıydı,ikinçi taşın üzerine konulmuş,bir birine dayalı 2 adet boyları yaklaşık 30 ile 35cm büyüklüğünde taş çıktımı


-arkadaşım. 1. kapağın üstünde herhangi bir çakıl yoktu normal topraktı.taş gibi cisimde yoktu. fakat zemin kürekle atacak kadar yumuşaktı. zaten çoğunu elle eşeledim. son soruda portakal büyüklüğünde taşlar demişsin topraktan başka bir şey yok..
-Arkadaşım senin yerin o zaman grek dönemine ait kral veya o yörenin yönetiçisi olan komutanın mezarı,sen kazmaya devam edersen ana galeriye ineçeksin,sert zemin yaklaşık 25cm ile 30cm kadar bundan sonra yumşak zemin cıkaçak,devam et bırakma.Saygılarımla.



DEV KÜP
Düzce'nin Cumayeri İlçesi Subaşı Köyü'nde Hüseyin Yılmaz isimli çiftçi tarlasını kazarken milattan sonra 5. yüzyıla ait olduğu tahmin edilen ve Bizanslılar tarafından kullanılan şarap saklama küpü buldu.



Cumayeri İlçesi Subaşı Köyü'nde çiftçilik yapan Hüseyin Yılmaz tarlasında Bizans Dönemi'ne ait olduğu tahmin edilen şarap saklama küpü buldu. Yaklaşık 5. yüzyıla ait olduğu tahmin edilen küp, Yılmaz'ın sabanına takıldı. Hüseyin Yılmaz isimli vatandaş küpü görünce yetkili mercilere haber verdi.



Tarlasını sürerken, sabanı tarihi esere takılan Hüseyin Yılmaz, "Ben yaklaşık 10 yıldır bu tarlayı sürüyorum. Fakat bu kez saban derine kaçarak takıldı. Önce sabanın parçası kırıldı sandım. İnip baktığımda toprağın aşağı doğru kaydığını fark ettim. Biraz inceleyince küpü fark ettim ve yetkililere haber verdim" dedi.



Subaşı Köyü Muhtarı Saffet Çiçek ise, köylerinde daha önce de bu tip tarihi eserlerin bulunduğunu belirterek, "Hüseyin Yılmaz isimli vatandaş tarlasında küp bulduğunu söyleyerek bana haber verdi. Bende hemen jandarma ve yetkili kurumlara haber verdim. Köyümüzde daha öncede yol çalışmaları sırasında buna benzer iki adet küp bulundu" diye konuştu.



Subaşı Köyü'nde Hüseyin Yılmaz'a ait tarlada bulunan şarap saklama küpü Düzce Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü ekipleri tarafından incelenerek yerinden çıkarıldı. Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü yetkilileri, tarihi eserin Bizans dönemine ait ve yaklaşık bin 500 yıllık olduğunu ayrıca küpün o dönemde şarap saklamak için kullanıldığını tahmin ettiklerini söylediler. Tarlada bulunan tarihi eser detaylı incelemesi yapılmak üzere Konuralp Müzesine götürüldü.

2 yorum:

  1. Slm admin şimdi söyle soylim sözde bir arkeolog evime gelip yer tespiti yaptı ve 5 metre asagida lhayt mezari var de ben şu an orayı kazdim ama yarım metrede kirs çıktı ve sonra 1 metre sonra olduktan sonra kırs azaldı ve kazmayla kazi lack şekilde taş demim ama toprak çıkıyo ama sert napmali yim şu anda toprak ta sertlesti zaten şu an tam 1 metre oldu

    YanıtlaSil
  2. Başkan Eşme orayı sıvama topraktır
    Kuyu vardır altı boştur içine düşersin çıkamaz zehirlenirsin orda illa kazacam dersen önlem al öyle çalış

    YanıtlaSil