Pazar, Haziran 19, 2011

HAZİNE İŞARETLERİ

AKREP İŞARETİ

işaretlerde kullanılan hayvanların özellikleri cok önemlidir ... akrep sessiz tehlikedir geldiğini bile görmezsin ...
akrep işaretleri iki şekilde incelenmelidir ... yanında işaret bulunan ve yalnız basına akrep işaretleri şeklinde...
yanında işaret varsa kesinlikle akrep buraya tehlikeyi belirtmek icin konulmustur... sadece tehlike icin...
akrep yasam yeri olarak kuytu yerleri sectiğinden dolayı magara tünel kuyu gölet gibi yerlerde aranmalıdır... akrep böyle yerlerde tek basına ise hem tehlikeyi hemde gömünün kuytu alanda oldugunu ifade eder...



 AİLE PUTU

Genel olarak gömüyü veye mezarı ifade eden anlamda kullanılmıstır...
yemin olarakta bilinir... mezarı veya gömüsünü bulmak kolay değildir ...
asil mezarlarıda cıktıgı görülmüştür... etrafında cemberli ve cembersiz olarak değişir genel olarak kol uzunlukları aynıdır ... cevresinde olan baska işaret yeri ve yönü vermektedir...

Topluca yapılan yemin işaretidir. İstavroz da denilir, tüm kolları eşitse gömü bulunduğu kayanın altındadır,veya mezarı tam altındadır.. eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yapılmalı genelde 12 adımda olur mezarı yada malı. Asil aile mezarı da çıkabilir. çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalı.özellikle bi işaretin bi tarafında murc deligi aranmalı eyer malını gizli işarti ile gömer iseler bu size hedefı verecektır.ama genelde tam oldugu yerde olur gömusu mezar veye defıne şansınıza artık..bazende ev..kilise işareti olarakta kullanıldıgı görulmüştür...




AKREP İŞARETİ


işaretlerde kullanılan hayvanların özellikleri cok önemlidir ... akrep sessiz tehlikedir geldiğini bile görmezsin ...
akrep işaretleri iki şekilde incelenmelidir ... yanında işaret bulunan ve yalnız basına akrep işaretleri şeklinde...
yanında işaret varsa kesinlikle akrep buraya tehlikeyi belirtmek icin konulmustur... sadece tehlike icin...
akrep yasam yeri olarak kuytu yerleri sectiğinden dolayı magara tünel kuyu gölet gibi yerlerde aranmalıdır... akrep böyle yerlerde tek basına ise hem tehlikeyi hemde gömünün kuytu alanda oldugunu ifade eder...



 AİLE PUTU

Genel olarak gömüyü veye mezarı ifade eden anlamda kullanılmıstır...
yemin olarakta bilinir... mezarı veya gömüsünü bulmak kolay değildir ...
asil mezarlarıda cıktıgı görülmüştür... etrafında cemberli ve cembersiz olarak değişir genel olarak kol uzunlukları aynıdır ... cevresinde olan baska işaret yeri ve yönü vermektedir...

Topluca yapılan yemin işaretidir. İstavroz da denilir, tüm kolları eşitse gömü bulunduğu kayanın altındadır,veya mezarı tam altındadır.. eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yapılmalı genelde 12 adımda olur mezarı yada malı. Asil aile mezarı da çıkabilir. çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalı.özellikle bi işaretin bi tarafında murc deligi aranmalı eyer malını gizli işarti ile gömer iseler bu size hedefı verecektır.ama genelde tam oldugu yerde olur gömusu mezar veye defıne şansınıza artık..bazende ev..kilise işareti olarakta kullanıldıgı görulmüştür...



AYAK İZİ

Ayak işaretleri genel olarak durmak ilerlemek üzerinde durup cevreye bakınıp farklılıkları gözlemek ..
genelde mahsen girişlerine yakın yerlerde kullannılmısıtır... cevrede bir giriş oldugunuda işaret etmektedir... yanındaki veya parmakları varsa ona göre hareket gerektirir...

BALIK-BALIK İŞARETİ
BALIK KALP KASE BUNLAR BAYAN MALINI İFADE EDER.. İŞARETİN ALT TARAFINDA DERE OLUR ,,ŞARLAK ARANMALI.. ÖZELLİKLE İKİNCİ ŞARLAGA BAKMAK GEREK,, VBE ŞARLAKTAKİ TAŞLARA BAKARSAN FARKLI İŞARETLERDE OLMALI,,BURAYI GECİNCE DERE İKİYE AYRILIR SOLA HIZLI SAGA YAVAŞ AKAR..VE ORTADA ADACIK OLUR TAM ORTADA FARKLI TAŞ OLMALI HEDEF...VE DİYER BVAKILMASI GEREKEN YER İSE OMEGADIR YANI DERE CATAGI YAPAN YER..TAM UCU TAŞ İÇİNDE MAL..

Genel olarak suya yakın mevkilerde kullanılmıstır...
Balık işaretlerinde aranan mal ve yer suya yakındır ... önceden kullanıldıgından dolayı suyun kuruma imkanıda göz önüne alınarak arastırılmalıdır ...
balık işaretlerinde kesin bişey denilemiyor sekline göre değşiklik göstermektedir ...
o yüzden boyu bulundugu kaya altı ve cevresi baktıgı alan yanında bulunan baska işaret aranan seyin seklini ortaya koyar ve ona göre hareket gerektirir...
( bir örnekten görülerek aktarılan bilgi dere kenarında ki balık dereye bakmakta ve baktıgı derede suyun azalmasıyla görünen bir kaya ve üzerinde ok işareti okun boyu ölcülüp adımlanınca acılan magaraya götürüyor bir kişinin sürünerek girebileceği büyüklükte bir giriş sonra ici genişliyor )



EYER TAŞI

Binek taşı eyer seklindedir ... anlamlarıda aynı cıkmaktadır ... eyer tasında acıklaması mevcuttur...



AT-BİNİLMİŞ AT

Bu işarette söz konusu önemli alanları atın bası binenin bası binenin elinde bulunan malzemenin ucu vede son olarak atın kuyruguda bir müjdeye götüre bilir...
Binilmiş at iki seyi ifade eder bir cevresinde cakıl yıgını veya tümsek icinde mezar olma ihtimali vardır ...
iki gömüyü ifade eder ve bakıs acılarına göre elde bulunan aletin sekline göre uzaklık hesaplanır varılan noktada son işaret aranıp hedefe ulasılmalıdır... Varılan yerde binek tasıyla (Eyerle) karsılasa bilinir cevresi dikkatlice incelenmelidir devamı belirten işarettir ...
(atın önünde bulunan işaret gömü veya mezar oldugunu belirler eger varsa tuzak işaretide önünde bulunur)
Antik dönemlerde pek fazla sayıda hayvan dinsel yönden büyük bir saygı ve ihtiram görüyordu. Birçok hayvan kendilerine atfedilen kutsallıktan dolayı tanrılara amblem olmuş, ya da pek çok yerde olduğu gibi onlara adanmışlardır. Mesela bunlardan At, tanrı Hera'ya adanmış bir hayvandır. At; sadakatiyle tanınmış hizmet edici bir hayvandır. Ama bize konu olması bu sadakat ve hizmetkârlığının başka alanda tecelli etmesindendir. Bilindiği üzere mitolojik anlatımlar içinde Troya (Truva) Atı olarak bilinen bir hayvandan söz edilir. Anlatıma göre Yunan askerleri bir tahta atın içine saklanarak Truva kale şehrinin içine girmişler ve şehri bu hileyle zapt etmişlerdir. (Bugün, Çanakkale'deki Truva atı bu hadiseyi simgeler.) Definecilikte eğer bir anlam ifade etmesi gerekiyorsa olayın bu açıdan bir değer taşıyor olması gerekir. Biz olayı bu kadarla anlatıp konumuza gelelim: Arazide at çizimi oyma ya da kabartma olabilir. Fakat bugüne kadar görülen at çizimleri hep büyükçe işlenmiş olarak görülmüştür. Dikkat edilecek husus at paraya işaret midir, değil midir Yer yüzeyinde bir taşa yatay olarak çizilmiş ve başka ilave hiçbir figürü yoksa bu, yakındaki bir mezarın simgesidir. Para olarak da mezarda ne varsa odur.bazen atların bir ayagı kalkık olur kalkık ayagın tam altına bakılmalıdır ...bazende atın karnı giriş olur...medenıyet simgesi oldugu gibi kale sınır işarti olarakta kullanılmiştir

ÇAKIL YIĞINLARI

Bir işaret cakıl yıgınını göstermiyorsa her cakıl yıgını mezar olacak diye bişey yok önce işareti bulunur sonra mezar olduguna kara verilir ....
Cünkü ülkemizde sayısız cakıl yıgınları bulunmktadır... işaretini bulmadan her cakıl yıgınıyla ilgilenmeyin ...
çakıl yıgını altında bulunan mezarların işçiliği cok zordur... dikkatli olunmalıdır...



ÇARIK İŞARETİ

Çarık işaretlerinde tek basına bulunması durumunda 20 metreye kadar önü arastırılmalıdır.Çarıgın bulundugu kaya altınada bakmayı unutmayalım...
Baska işaretlerde söz konusu olursa yanında sekle göre yeri verbilir. Genel olarak cevresinde işaret bulunur ...

ÇEKİÇ

Çekiç işaretinde sap uzunlugu önemlidir .. ÖLcüldükten sonra bir santim bir adımdan ...
dört yanıda arastırılmalıdır varıldıgı yerde son nokta işareti kücükte olsa kesinlikle vardır arastırılıp kaya altına girilmelidir...

ÇİÇEK

Çİçek işaretleri genel olarak bayan mezarlarını vermektedir. Çiçeğin sekline ve türüne göre mezarın derecesi değişir.
Çiçek işaretinde dikkat edilecek husus eksik yaprak varmı bakılmalı varsa aranmalı ve bulundugu kaya yanı arastırılıp mezara ulasılmalıdır .
Eger tamsa bulundugu kaya önü veyada yanındaki birbirini tamamlayan işaretlerden yola cıkıp yeri bulmalıyız...5-10 metreyi gecmez

ÇIPLAK KADIN VE UZUVLARI

Kadın İşaretlerinde eger kadın tamsa vede kabartma ise yanında takıları ve degerli eşyalarıyla bulunan asil bir bayan mezarını vermektedir.
Parca olarak kullanılan kadın uzuvları ise cevresindeki girişi vermektedir .
(Bir Örnekten Yüksek kayalıkta bulunan kadın göğsü kabartma olarak ve altında yaklasık 2,5-3 metre , bir kişinin gireceği şekilde acılmıs bir magara)



ÇIKILAN VE İNİLEN MERDİVEN

Cıkılan merdivenlerde bulundugu arazi yapısına göre ne oldugu ortaya cıkar yani
bir sunak yeri olabilir
iki gömüyü ifade eden yer belirleme olabilir
üç mezarı verebilir
basamaklarındaki farklı olan arastırılmalı ufak hediyesi aranmalı. cevresine göre harek edilmelidir.



CİVCİVLİ TAVUK İŞARETİ

Bu tür İşaretler Kesin define olarak yorumlanmaktadır. tavuk sekli civciv sekli aralarındaki mesafeler aynı ise vede hepsi aynı bölgeye bakıyorsa tavugun baktıgı yönde kurbanlık tasını bul mal altında olmalı...
eger işaret farklılık gösterirse sekle göre hareket gerektiren bir işarettir.



DEVE İŞARETLERİ

Deve işaretinde ilk önce aranması gereken özellikler deve oturuyormu yüklümü ayaktamı?
bulundugu kaya üzerinde ufakta olsa hediyesini ara.
sonra işaret sekline göre hareketlilik gerektirir kesin bir yeri yoktur cevre yapısına ve işaret sekline göre bakıs acısından ilerlendiğinde farklı bir kac işarete götüre bilir.
baktıgı alan zarfında dikkat cekici özellikle kayalıklar arastırılmalı..



DELİKLİ NİŞANE TAŞI

Cözümü cok zor olmayan devamı bildiren işarettir. deliğin geniş olan yanında bakarsın gördüğün alanda ikinci bir işaret aramalısın genel olarak son nokta işaretine baktıgı görülür



DOĞAN- ŞAHİN

Doğan yada Şahin Eşkiya gömüsü veya savaşcıya ait gömülerdir .
Tehlikeli bir figüran oldugundan dolayı tuzak olayı düşünülmeli ona göre hareketedilmelidir.
Baktıgı istikamet önemlidir ... bulundugu kaya altı kesinlikle arastırılalıdır .
Genel olarak gömüsü kapalı alanda bulunmaktadır.
Bakıs acısına göre gözleri keskin oldugundan ona göre arastırılmalıdır.



EL İŞARETİ

Yemin anlamını Taşımaktadır. Gömüyü Hazırlayanların Topluca yemin ettikleri anlamına gelir .
EL cok Büyük olasılıkla define işaretidir.( Ama istisnayi durumlarda kaya mezarı yanındada el işareti oldugu görülmüştür)
Bircok insanın günlerce calısarak hazırladıkları ve gömdükleri bir gömü işaretidir. kesin sonucları yoktur elin yanında bulunan diğer işaretler ve elin sekli parmakların durumu bize veri yönü verebilir.
Ama cözümü ve işçiliği oldukca zordur . ELİn buludugu kaya altı ve ici yoklanmalıdır .
Baktıgı istikamet önemlidir ikinci bir işarete götürebilir .



EYER İŞARETİ

Eyer şekli genel olarak at figürü yani at işareti devamında aranmalıdır denilsede tek basına olarakta karsılasmak mümkündür.
Üzerine otur karsına bak gördüğün yere git murclu veya istavrozlu kayayı bul kücük kapak altında hediyesi mevcut olmalı sonra hediyenin bulundugu kayadaki diğer işaretler kesinlikle yön belirten diğer işaret olmalı yoksa eger hediyenin altında aslı bulunuyordur.
varsa o yönde arastırma yapılıp asıl hedefe ulasılmalıdır.



GÖZ İŞARETİ

Göz bilidiği gibi bakmak anlamındadır . gözün şekline göre bakacagın yer bellidir ona göre hareket gerentiren bir işarettir. bakılan ve görülen yerde işaret aranmalıdır.



GÜNEŞ İŞARETİ

Güneş işareti sekillerine göre farklılık gösterir Hititlerde Mitolojik sembol olarak kullanılsada .Tapınak vede soylu kişlerin mezarlarınıda belirte bilir.

Güneş farklı yerlerde tuzagı veya bakılcak yeri zamanını verir.



GÜVERCİN İŞARETİ

Güvercin bayan mezarını ve icinde bulunan ziynet eşyalarını simgeler. Yakın cevresi arastırılmalıdır kesinlikle baska işaretlere rastlanır. baktıgı yer önemlidir .



HALKA İÇ İÇE HALKALAR DAİRELER

Halka cok yaygın olarak kullanılan bir işaret değildir . Yer belirleme ve tuzak anlamında kullanılmıstır.
Genel olarakta cok yakın işaretlerdendir. Aranan mal yakınındadır ama tuzaklı olasılıgını yükseltir.
(Her yerde tuzak olarak kullanılmamıstır . Yer belirleme İşareti olarakta kullanılmıstır.)



İBRİK İŞARETİ

İstisna durumlar dısında büyük olasılıkla bulundugu kayada tek olmayan işaretlerden biridir.
Bulundugu kaya meyline dogru ön bölgesi arastırılır ufakta olsa bir hediye buluna bilir.
Yani suyu dök aktıgı yer hediye olasılıgı yüksek... Devamında aynı suyun gösterdiği yöne dogru ilerleyip aynı hizada 100 metreye kadar son işareti aranmalı aranan mal son işaretin yanındadır.( son işaret belli belirsiz bir kanal ,x , kücük bir murc deliğinden ibaret olabilir)



İSTAVROZ,HAÇ İŞARETİ

Kanatlarında farklılık varsa yön belirleme işareti olarak kullanılmıstır. yanındaki figüranın sekline göre gömü veya mezar oldugu anlasılır ona göre hareket edilmesi gerekir .
Yemin işareti olarakta bilinir . Genel olarak hırıstiyanların kullandıgı ve gömüyü ifade eder.
Oyma ise Bizans tır
Kabartma ise Romanın kullandıgı bir işarettir. Başka medeniyetlerinde kullandıgı görülmüştür.



KAPLUMBAĞA İŞARETİ

Şekli önemlidir durumuna göre yapılması gerekenler. Büyük Hazine İşaretidir.
1- Eger kafası ayakları kuyurugu içe kapalı vaziyette ise mal büyük olasılıkla kendi altı kaya ici veya yakın cevresindedir.
2- Eger her yeri tam dısardaysa farklı olan ayak bas kuyruk hangisi farklıysa o yönde son işaret aranmalıdır kesinlikle son işareti vardır.
3- Kabuk Kısmı arastırılmalıdır eger bir işaret söz konusu ise bulundugu alan zarfında tepe nokta önem ceker.
Yani kaplumbağa işareti cok dikkatli incelenmeli ve eksik farklı olan yerleri tespit edilip ona göre hareket edilmelidir ...



KARTAL İŞARETİ

Kartal , Şahin , Doğan gibi figürler özellik olarak bir birlerine benzediğinden dolayı yapılıs amacları dorultusunda benzerlik gösterir.
Roma mezar stel taslarında görülmektedir . Gücü kuvveti temsil eder .
Kartal tünemiş vaziyette ise aranan yer kapalı alandadır.
Bulundugu kaya altı ve ici önemlidir .
Kanatlar acık vaziyette bulunuyorsa ölen kişinin anısına yapılmıstır.
Baktıgı yer itina ile arstırılmalıdır.



KARE OYMA İŞARETİ

Büyük bir ihtimallen oda işaretidir . Dikkatlice incelendiğinde yanında işaret veya yapılıs sekliyle yönü veren bir farklılıgı vardır .
Genel olarak kare oymaların yanında belli belirsiz kanallar kullanılmısıtır. eger kare oyma üzerine ufak bir kanal sekli verilmemişse kesinlikle su dökülüpte aranmamalıdır .
Kare oyma ve yanında bulunan bir yuvarlak oyma oda icinde mezarı verir arastırma yapılması gereken yerde yuvarlak oyma tarafıdır. Yani yanında yön ve yer veren işaret dikkate alınmalı bos odaya rastlanması durumunda yanında kesinlikle dolusu vardır.



KAYADA KANLLAR

Kanalın sekline göre degerlendirilmeli eger kanal devamı kaya bitiminden asagı iniyorsa su dök aktıgı yeri arastır.
yada düz vaziyette gidiyorsa meyline dogru giriş vardır.
Cevrede olan bir dereyide vere bilir.
Kesin olarak gömü veya mezar denemez yanında veya cevresinde bulunan işaret onu belirler kanal sadece yer yön ve giriş verir.



KAZMA -SATIR

Kazma: Magaralarda görülürse kazarak git anlamına gelir buda kapalı bir alan oldugunu verir yani kapalı alan bulunur.
sapının uzunlugu ve işaretin baktıgı yer yönü verir.

Satır: Buradada yine önemli nokta sap uzunlugu ve satır agız kısmıdır sap mesafeyi agız yönü verir. varılan yerde kesinlikle belli belirsiz bir son nokta işareti mevcuttur.



KOLTUK TAŞI

Koltuk tasları otur ve bak yada altına bak anlamlarındadır.Koltuk tasaları hakkında farklı yorumlar olsada genel olarak.
Koltuk tasları oturuldugunda tümülüslere , Çakıl yıgını mezarlarına , mezarlık alanı veya işaretlerine baktıgı görülmüştür.
Bu bakıs acısıda koltuk tasının durumuna göre değişir mesela kol koyma yerleri üzerindeki farklılıklar bakılacak yeri gösterir.
Yada yanındaki işaretlere göre değişir mesela yanında bulunan işaretin sekline göre oarada olan bir kaya mezarınıda verebilir.Detaylı sekilde incelenmesi gereken bir işarettir.



MAĞARA İŞARETİ

Magarayı belirten işaretler C , U , D , ÜÇGEN İŞARETİ genel olarak cevrede olan bir magara girişini vermektedir. eger bu işaretlerin yanında istavroz , tam yuvarlak dolunayı anımsatan varsa magara icinde olan gömüyü temsil eder .
Bu işaretin yanında bulunan kare oyma magara icinde oda oldugunu ...
Yuvarlak oyma Mezar oldugunu belirler..
Yani yanında bulunan işaretler önemlidir ...



MURÇLU KAYA

Üzerinde 8-10 dan fazla murc izleri bulunan işaretlerde yapılması gerekenler...
murcların bulundugu kaya üzerinde bir iki tane yuvarlak oyuk varsa cevrede bir mezarlık bulunmaktadır vede bu mezarlık uzagında değil hemen cevresidir ...
veya tek basına magara gibi yerlerde kullanılmıs vede yanında cevresinde baska işaret yoksa sayı niteliği tasıyan yani orada konaklamanın oldugunu vede orada kac gün kaldıklarını tutmak icin yapılmıs işarettir...
murc izlerinin sekli önemlidir sıralı oldugunda adım vermektedir genel olarak batı yönünü göstersede yanında bulunan bir yön veren işaret olmalı ona göre hareket edilip varılan yerde yüzey arastırması gerektirmektedir...(yanındaki ve murc izlerinin sekilleri bizi yönlendirmektedir.)



NAL İŞARETİ

Nal işaretlerinde dikkat edilmesi gereken yeri buldugun işaretin nal olmasıdır ... nala benzer bircok işaret kullanılmısdır. nal işaretlerinde üzerinde murc izine benzer civi izi olmalı ...
bulundugu kaya altı cok önemlidir ...
ön ve arka kısmı arastırılmalıdır ... acılarına göre malı bir kaya yanında veya icindedir..

 OK İŞARETLERİ

Yön ve uzaklık belirten işaretler olarak kullanılmıstır ... sekli önemli olup sap kanat uzunlukları ölcülmeli sasırtmaya gelmeyelim kanat uzunluklarıda eşitse gösterdiği yön eşit değilse uzun olan yön tarafında arastırma yapılmalıdır...



ÖKÜZ İŞARETLERİ

Öncelikle öküz kafası kullanılmıs alanda malı birlikte cevrede bir kaya mezarı olma olasılıgı cok yüksektir... yanındaki işarete veya sekline veyada bakıs acısına göre hareket edip son işaret bulunup hedefe varılmalıdır tabikide bulundugu kaya üzerinden baslamayı unutmayın incelemeye deger...
tam olarak yapılmıs olan öküz resmi defineyi vermektedir ayaklarının altı önemlidir ... bakıs acısındada baska bir işarete götürecektir.

YILAN İŞARETLERİ

Cok detaylı incelenmesi gereken işaretlerdir cözülmeleri oldukca zor olan işaretlerdir sekli bir harita gibi kullanılmalıdır ... tuzak ve zehir ihtimalini hiç bir zaman unutmadan calısma yapmamız gerekir öncelikle can güvenliğimiz önemlidir ...(şekle göre hareket gerektirir...)



PAPAZ İŞARETİ

Yakınlarda olan kilise papaz mezarı veya kilise gömüsünü vermektedir ... baktıgı yer elinde bulunan muhtelif aletler vede bakıs acısı önemlidir ...
genel olarak baktıgı yer sasırtma amacı verebilir o yüzde elinde bulunan asa veya boynunda bulunan kolyesi veya hacı bize yön vermektedir ...



TABANCA İŞARETİ

Tabanca işaretlerinde hedef iki ceşittir ...
bir patlamıs tabancalarda mermi ile namlu arası ölcülmeli...
iki patlamamıs tabancalarda sadece namlu öcülmeli ona göre hareket edilmelidir...



TERAZİ İŞARETİ

Özellikle bulundugu kaya altı incelenmeli ...(örneği görülmüştür)
sonra terazide hangi tarafa meğil varsa o yön incelenmeli ...
tabikide tezari işaretlerinde sekil ve yanındaki işaretler cok önemlidir ...dikkate alınması gerekir...



ÜÇGEN İŞARETİ

Üçgen işaretleri malın kapalı katman altında oldugunu verir...
acılması bulunması ulasılması zor olan bir yapıdır...
eger caplarında darlık olan yönü varsa o yön incelenmeli eger yoksa yanındaki yön veren işaretler dikkate alınıp hareket edilmesi gerekir...
Açıları ayrı ayrı ölçün, açılardan biri mutlaka farklıdır. fark kadar, farklı olan açının baktığı yönde araştırma yap.aradıgın ordadır..tek başina cok şey ifade eder eyer acılarda farklılık yok ise 3 olan aranmalı..kımı zaman tunel..magara..verır..yanında kesın farklı işaretler olmalı bu ucgen tek başına...cinli...tunel..magara..mear..toprak...gib i anlamlar taşir...



ÜÇ OYMA İŞARETİ

Bu işarete yüksek alanda rastlanırsa birde dere yatagında su akarı varsa aranması gereken yer altı mahsenleri yasam yerleridir ...
üç oyma hem mezar hem gömü hemde yasam yerlerini simgeler... bu anlamalarda kullanılmmıstır ...
üç oymanın yogun bulundugu tepelerin karsı yamaclarında mezarlık olma olasılıgı cok yüksektir ...



OMEGA İŞARETİ

omega işaretı magara demek ve agzı kapalıdır. Dıkkat edecgımız husu bu ısaret toprak altında kalmıs magara gırısını verır. 3 metreye adar varabılır. Kesınlıklebos degıldır. Altın işaretıdır. Zengınlık seref nısanesıdır.



KAĞLUMBAĞA NEYİ SİMGELER

KAPLUMBAĞA NEYİ SİMGELİYOR?

kaplumbaga ısaretı cevreye duyarlı bır ısarettır ve cevreyle bagımlıdır, eskı tarıhlerden bu yana bır cok kavımlerce kullanımıstır ve kabugu uzerınede cesıtlı sekıller cızılmıstır ve bu dogrultuda gelecegı temsılen yapılmıstır ozellıkle hac fıgurlu kaplumbagalar cogunlukla mezarı vermıstır.
Eskı caglardan bu yana her hayvanın her medenıyetce farklı bır degerı ve deırnlemesıne manaları vardırıste bu mantıgı yakalayabılmektır marıfet.

Bu açıdan bakarsak bizdeki kaplumbağa neleri çağrıştırıyor?

Kaplumbağa en başta azmin zaferini çağrıştırıyor. bu yonuyle malının derınde olabılecegı ve zorlu bır mantık muhasebesıne bızlerı goturecegı uzerıne cızılmıs fıgurlerın ınsan zekasını zorluyraka ancak nokta tespıtınde bulunuabılecegını verır,
Kaplumbağa evini sırtında taşıyan bir hayvandır. Kimseye muhtaç olmayan ve dünya malı altında da ezilmeyen bir varlıktır bu yonuyle hıc ummadıgınız onemsemedıngınız bır dıkılı tas yahut basıt gıbı duran ama cok saglam beslenılmıs basıt gorunumlu bır kaya altında yahut yıne bır kayanın ıcerısıne yapılmıs zulada malını barındırabılecektır.

Kaplumbağa bilgeliğin sembolüdür. Uzun yaşayanın tecrübesi de çok olur. Hayatı bir kitap gibi okuyabilen insanlar, yaşadıklarından da ders çıkarmışlarsa bilge olurlar. Kaplumbağa da uzun yaşamı sayesinde insanlar tarafından bilgeliğin sembolü olarak kabul edilmiştir. bu yonuyle yukarıdada ızah ettıgım gıbı ancak cok tecrubelı bır kardesımız malına ulasabılır

genel ıtıbarıyle su kaya ve toprak ucgenının bır arada bulundugu yerlerde kapak aranmalıdır. bu durumu dırek verebılecegı gıbı yardımcı ıkıncıl ısaretler sayesındede verebılır ornek bır ; yılan fıguru.

Kaplumbağa aynı zamanda sadakatin sembolüdür. Romalılar yaptıkları yeminlere sadık olacaklarını kaplumbağa figürü kullanarak muhataplarına anlatırlarmış ve bunu kabugun uzerındekı hac fıgurlerıylede teyıt etmıslerdır. ( dıkkat tılsımlıdır)



AKREP-YENGEÇ İŞARETLERİ

Bir ideogram olarak pek çok uygarlıkta farklı amaçlar için kullanılmış olan bir sembol olarak karşımıza çıkar. Ancak bütün kullanımlarında ortak bir yön onun tehlike ve dikkat imajlarını içerdiğidir.
Yengeç ve akrep figürlerinin kullanıldığı alanlar geçmiş uygarlıkların bir bakıma tılsım ve büyü uyguladıkları bir alandır da. Eski kabalistlerin pek çoğunda bu durum ayan beyan göze çarpar.
Efsunlanmış alan çevresinde bir suyun bulunması bu iki hayvanın tabiatıyla özdeştir. Dolayısıyla balık hayvanında nasıl bir su araması gerekli ise bu hayvanların sembolize ettiği anlatımların bulunduğu alanlarda da bir akarsu, göl, bataklık veya havuzun bulunması adeta kaçınılmaz bir şart gibidir.
Yengeçle ilgili söylenecek kesin bir durum vardır. O da; yakın bir tehlike var demektir. Bu bölge düz arazi olmayacağı için arama esnasında çok dikkatli davranmak gerekir.bu klasık cözüm ve yanlıştır..
Yaptığımız araştırma ve bilgilenmede; yengeç sembolüyle ifade edilen saklantı paranın değirmen arkları içinde olabileceği duyumuna da ulaştık. Resmin büyük ve üzerinde istavroz bulunması durumunda bu sembol yengecin kendisini kasteder. Resmin bulunduğu yer bir kapak olabilir. Dışarıda aramamak gerekir.27 adım deyırmenın sagındakı tepe ile ilgilenmelıdırakrep ise 40 adım gerısınne yukarı dogru kapalı magara aranmalı acık ıse kesın gavur damı derler...

İşaret çözümünde yapılan figüranın özelliklerini iyi tespit etmemiz gerekir.Akrebin özelliklerinden biri zehirli ve tehlikeli oluşudur. Bu nedenle bulacağımız definede ya tuzak var yada gömünün üstüne zehir dökülmüştür. Bu tür kazılarda dikkatli olmak gerekir. Çok zor ve büyük iş gücü ile bulunabilecek definelerdendir.definesi yakınlarında bulunan gölet ,su kuyularının veya yeraltı mahzenlerin içindedir. Eğer akrep mağa içinde ise gömüsü mağaranın en kuytu ve dip yerlerinden olur.eyer kayalık alanda ise 40 adım arkasına gitmelısınız orda acıkta magara var ise yer acılmiştir gavur damıda derler öle yerlere..



ASLAN İŞARETİ

Ortaçağa ait sembolizmin bir öğesidir. Bu da yine Hz İsa' yı simgeleyen motiflerden bir tanesidir. İsa peygamber sık sık resim ve heykel sanatında soylu aslan, aslan gibi insan düşüncesiyle betimlenirdi. Tanrının oğlu olarak nitelendirildiği için cesaret, güç ve krallık anlayışlarına dayalı olarak Hz. İsa?nın bu motifle ifade edilmesi yaygın bir oluşumdur. Antik dönemlerden kalma saray veya benzeri seviyedeki harabelerin giriş ve yürüme bantlarında bazen açıkta veya toprak altında bir aslan heykelinin bulunması sık yaşanan olaylardandır. Şayet bunlardan bir tanesine rastlanırsa bilinmeli ki burası sarayın giriş yoludur. (Aslanlı yol) aynı zamanda bu tür bir heykel tek olmayacağı için aynı mekânda ve yolun sağlı sollu giriş noktasında bundan iki tane olacaktır.kayalıklı alanda ise kaya mezar işaret eder ve 21 adım sol caprazına bakılmalıdır..iki aslan yan yana ise ortasından girilmelı zira iki aslan giriş demektır..fakır mezarlık alanındada aslan heykellerı görülmüştür



AYI-ÜÇ AYI İŞARETİ


En küçük ayının malı, biraz uzakta.Şöyleki.O oduncu yolu,kuzey ve doğuya doğru viraj yapar.Yolu takip ettiğinde, yol birde ikiye ayrılıp tekrar birleşir,yani yolun içinde bir adacık yada kaya vardır.En büyük ayının güney kısmında, kuru dere yada patika üzerinde büyükçe bir kaya vardır,rengi sarımtıraktır.O kayanın kendinde 2 tane mal vardır.Orta ayının doğu kısmına ilerle,yerde bir işaret göreceksin
.Bulunduğu yerde 3 tepe var .Kuzey,doğuve güney yönlerinde olmalı.Doğu ve kuzeydeki tepeler ilk bakmamız gereken tepeler olmalı.3 ayının ortasında çıkan taşta ayın 8 i değil 8.ay olmalıdır.Yani 8.ay(Ağustos) ta genellikle 20-22 si arasıdır,(burç değişimi)Bu tarihte,güneşin doğmasıyla birlikte ayının gölgesi bir yere vurur.Bize gerekli olan sağa baktığımızda göreceğimiz mezar değil,doğudaki ve kuzeydeki tepelerdeki mallardır.Kuzeyindeki tepede kilise,tapınak olması muhtemeldir.Güneydeki tepe en yüksek yada bombeli olanıdır,genellikle kel tepedir.Sağ istikamette göreceğimiz üçgen tarladaki diğer işaretler duruyorsa,arama yapılabilir.Yarım solundaki(K.Doğu)kesme yol,tarihi yol olmalı.Kaynak ve küçük in buraya yakındadır.


Ayın 8 i değil 8.ayın 21 inde orada olunmalı.Güneş doğarken sağa baktığında,tümülüsemi,mağarayamı bakıyoruz.Siz ne kadar yok desenizde,buraya hayli uzakta 3 tepe daha var.solundaki tepende kilise ve 2 meyva ağacı,onun yakınında 3 meyvesiz ağaç ve üçgen tarla, saat 10 da güneşin bulunduğu istikamette bir tepe daha var,orada da duvar yada duvar gibi düz kaya var,en sağdaki tepe en uzak tepe.her tepede indiginizde var ldugunu göreceksiniz

Şimdide Kiliseyi ve üçgen bahçeyi bulacaksın.Ayıların orada,yüzün doğuya dönük olarak, sol çaprazındaki tepede kilise var.Şimdi de oraya bir göz atalım.Mesafen 600-1700 mt arası.(Kilisenin olduğu tepe )

Kiliseyide buldun.Şimdi üçgen bahçe de sıra Bu bahçenin iki yanından da yol geçer, bahçenin hemen yakınında 3 yaşlı ağaç yada 3 muska şeklinde taş göreceksin, bu üçgen yerde de iki ağaç veya 2 taş vardır.Üçgenin sivri kısmında, taş öbeği,tümsek,yada yaşlı ağaç göreceksiniz.Kiliseden uzakta değiller.saygılar





 DOMUZ İŞARETİ


4 adet domuz dere içinde yada dişindadır genelde dere içinde olur..4 adet taş öbeyini anlatır eyer yanında 3 tane daha varsa bi raz üzak oda parayı anlatır...güzel işarettir..ve kesin zengin işarettir.



GEMİ İŞARETİ

Gemi, eski inanışlarda firavun devrine dayanır. Yolculuk yapılacağına inanırlar, mallarının bir kısmını da bu geminin olduğu kayaya saklarlar



NAL İŞARETİ

Nal işareti, Ruh-ül kudüsü temsil ettiği gibi,kapalı mapara ve mezar işaretidir, son anlamı olarak ta kullanılır.Genellikle yakın çevresinde taş öbeği olur. 21 Neden önemli. Son rakamsal sayısı 22 dir ve anlamı haç tır.Bundan önceki son sayının 21 oluşu ve sayısalda 3 ve 7 nin çarpım sonucudur.Genellikle paraları 7-11-ve 21 adıma koyarlar.* Vezir tepe, bu coğrafyadaki en yüksek tepedir, dolayısıyla, vasfı en yüksek yöneticiye atfedilir. Ve bu yöneticinin mezarı bu tepeye gömülüdür.Genellikle büyük bir mezar olarak yapılır, ancak mezar boştur, bu tepenin eteklerindeki tümülüsün işaretidir



DEĞİRMEN TAŞI

Değirmen taşı, mezar taşı olarakta kullanıldığı gibi, altına mal da saklanmaktadır, üzerindeki kavisli hafif kanal, bu taşın içi yada altında mal olduğunu işaret eder



HAÇ

haç resminde sana yol göstererek 12 adım ilerde mezar odasını bulunur çok güzel bi oda ama içi boş çıkar devasa taşlardan yapılmıştı ve içi boştur..s harfı ve h harflerıde bazen hac olarak kullanılmiştir.



HAMİLE KADIN İŞARETİ

HAMİLE KADININ ŞİFRESİ

  meryem allahın sevdigi sectigi kullarından biri idi o keci güderdi ve allahı cok anar şükür ederdi isaya hamıle kaldı ve onu daglık taşlık bir yerde kuru bir hurma agacını dibinde dogurdu yanındada keci güddügü sopası vardı allahtan bir nida geldi ve ayaklarının dibinde bir pınar oldu ve kuru hurma yeşerip meyve verdi bunda anlayanlar için ibretler BU KURANDA İNCİLDE GECER HER YERDE CÖZÜMÜ BÜDÜR….
YANİ ÖNUNDE 7 ADIMDA MALI…KARŞİSİNDA MEZARI..KAYNAK SUDA MALI..YAŞLI AGACTA MALI..BUNLARIN BİRİNDE KESİN MALI VARDIR…ve ikinci cözümüde şöledir tam karşisinda kayalık olur ama bi kayalıga bakılır horosanlı yer aranmalı magara girişidir



KADIN GÖĞSÜ İŞARETİ

kadın göhsü düz bi arazideki tümsekleri temsil eder yer buna uygun deyilse iki dag yada tepecik ifade eder.dere kıyısında oluşuda dere kavisinde tepecik aramamızı anlatır..yani 2 kıvrım iki adacık bu adacıklar genellikle küçük şalalerin alt kısımlarında derenin hiz kestigi yerlerde ve su argı yakınında olur 9 mezar işaretide bu tepededir.9 dikilitaş olur 4. ve 7. taşta hediyeleriolur.



KARE OYMALAR

kare oymaların içi iyi incelenmeli..bi tarafında işaret aranmalı..yoksa yanında merdiven aranır..oda yoksa kara taşin oldugu yerde toprakta kalmiş delik aranır..o istikamette oda yoksa karenin yanında cizgi ve buda yoksa 35 adım etrafında oda vardır tasin köşesi kırık ise oda yakındır...kırık olan yada farklı olan tarafa dogru gidilmeli..



YILANIN DİĞER ANLAMI

ılan...sayısal anlamı 9 .mezarımızın ve paramızın simgesidir..genelde 9 adımda mezarı vardir..bazende yol .dere gösterebilir malı olması için yada mezarı hep dere virajın içinde olur bu dikkat etmelısınız…yılan koruyucudur malın yada mezarın bekcısıdır YILANIN RENGİ SİYAHTIR YANI SİYAH TAŞİN ALTINDA MEZARI BAZENDE GÖRMÜSSÜNDÜR HÖYÜKLERDE YADA TÜMÜLÜSLERDE SİYAH TAŞ VARDIR BUDA GİRİŞTİR…genelde siyah taş boş dur yanı oda..mal yok.. ölüm..gibi...saygılar arkadaşlar şimdilik bu kadar



Tabanca işareti


1-25 adım ön tarafından doğal yapıya aykırı nesneler aranmalıdır. Patlamamış tabanca: Osmanlı dönemi gömüsüdür. Yaklaşık ölçüyle namlu istikametinde 26 - 27 metredir. Patlamış tabanca ise 44 - 45 adım ölçüsüdür.


2-Namlu istikametinde araştırma yapılır. Patlamış tabanca resmi varsa gömü daha ileri mesafelerde, patlamamış tabanca resmi varsa ise gömü daha yakın mesafelerde olabilir.


3-Eğer tabancadan mermiler çıkmış halde resmedilmişse mermi adeti ve mermiler arası mesafe önemlidir. Son mermi çok önemli olmakla birlikte eşkiya işareti olma ve definenin birkaç parça halinde gömülmüş olma ihtmali vardır.


4-Tabanca üzerinde haç veya çaprı işareti varsa gömü 4 adım çevresinde cihaz ile tespit edilebilir.


tüfek:en uzun ölçüm tüfektir. tüfenk patlatılmışsa 60-70 metreyi noktalar.
-----------------------------------
Tavuk işareti ve civcivler


Genel anlamda bu şekilde değerlendirmeleride vardır.Bu işaret çok ender bulunan bir işarettir.Kendi içinde dört kategoriye ayrılır.Bunlar: 1- 3 civciv 1 tavuk 2- 5 civciv 1 tavuk 3- 7 civciv 1 tavuk ( tavuğun sırtında bir civciv var ve en arkadaki civcive bakıyor. ) 4- 9 civciv 1 tavuk ( tavuğun sırtında bir civciv vardır. ) Bu kategorilerin içinde 7 civciv 1 tavuk işaretinin anlamı mevcuttur. O da şudur; öncelikle tavuğun sırtındaki civcivi kırın içinde bir tane çok değerli ve büyük altın para çıkar, daha sonra en arkaya bakan civcivin baktığı yöne doğru gidiniz o tarafta kapalı bir mağara bulmanız gerek ne varsa o mağaranın içindedir.(bazı kaynaklara görede bir tane olan altın anne civcivin yani tavuğun gırtlağındadır.) sizlere tavsiyem bir altın için işareti kırmayınız. Tavuk yalnız başına ya da yanında civcivleriyle birlikte en çok kullanılan define motiflerinden biridir.


Gerek yalnız başına tek tavuk ve gerekse beraberindeki yavruları mutlak definenin işaretidir.Bizans ve Ermeni kültürleri tarafından sıkça kullanılmıştır. Anlamları kavimlere göre değişmekle beraber, genel manadaki anlamları arayıcıyı büyük ölçüde yanıltmadan emanete ulaştıracaktır. Yeter ki daha önceden açılmış,içindekiler alınmamış olsun.Tavuk ve yanındaki civcivlerle ilgili figürlerin hangi anlamları taşıdıklarını şimdi maddeler halinde sıralayalım:Öncelikle şunun bilinmesinde fayda vardır: Genellikle tek rakamlı gruplar duvarda, çift rakamlı gruplar yerde, kayada olur. Örneğin bir tavuk ve yanında 5 yavrusu varsa bu çift gruptur, yerde olur. Ya da bir tavuk yanında 6 yavrusu varsa bu toplam 7 eder ve duvar kayadadır. Ancak bu işin istisnası şudur: 1 tavuk ve yanında 7 civcivin olduğu durumlar çoğu kez duvar kayalarda bulunduğu gibi, yere sabit yatay (yer) kayalarda da bulunabilmektedir. Tabii ki bu durumlarda definenin yeri ve şeklide farklı noktalarda aranması gerekmektedir.Şimdi bu genel bakıştan sonra, tavuk ve civciv konusunun detaylarına girmeye çalışalım:

* Yerde tek tavuk başı var ve başkada hiçbir motif yoksa;Bu kesinlikle yer altında mahzen var demektir. Ve genelde resim yerde ise resmin altıdır.Duvarda tek tavuk başı varsa ibik sayısı sayılır. Her ibik 72 cm ya da 120 cm olarak gagası değil de tam tersi istikamette sayılır. Bu iki ayrı ölçünün sebebi farklı medeniyetlerin bu ölçüleri kullanmasıdır. Örnek vermek gerekirse 3 ibikli bir tavuk resmi önce 72 cm ile ölçülür. Bu mesafede çukur veya tümsek ya da taş, tuğla,kapak aranır.Bu mesafe 2.16 m yapar.Şayet burada bir boşluk tespiti yapılamazsa bu kez 3x120 hesabıyla 3.60 m. mesafede bir işaret aranır.Bu tip boşlukları dedektör ve çubuklar rahatlıkla bulabildiği gibi,üzerinde zıplayarak da çoğu kez ses ve sarsıntıdan da boşluk tespiti yapılabilir.

* Duvar kayada tavuk bir bütün halde resmedilmiş ve şekillendirilmiş ise ;Resmin bulunduğu kaya,uzaktan bakıldığında tamamen bir tavuk heykelini andırır. Bunun için iyi bir gözlem yapmak gerekir. Başka yerde tavuk aranmaz. Kayanın kendisi zaten tavuktur. Bu taktirde tavuğun kaya biçiminde gagası tespit edilir ve baktığı istikamette altında define olabilecek taş aranır. Bu taşlar küçük ve büyük olabilir.

* Tek kabartma tavuk bazen,Boynunda çan taşıyan inek gibi müjde ile beslenmiş olabilir. Bazen de tek tavuk içinden harita çıkabilmektedir.* Tavuk ve çevresine serpiştirilmiş muhtelif sayıdaki civcivler;Kesinlikle aile mezarıdır.Civciv sayısınca orada mezar aramak gerekir.Yine tavuk resminin ya da tavuk şekli verilmiş büyük kayanın etrafında civciv sayısı kadar irili ufaklı taş kayalar vardır ve çevrede bu kayalar yatmaktadır.Emanetler parça halinde bu taşların altında bulunmaktadır.Bu tip defineler çok derinde olmaz ve kaya taşların tam altında bulundurulur.

* Tavuğun bulunduğu yerde yedi dizili civciv bazen yokmuş gibi görünebilir.Ancak bunlar ışık oyunuyla ya da güneşin yansıtacağı ışığın belirlenmiş saatine hesaplanarak yapılmıştır. Bu tip gizlemeler Anadolu’da çok yerde bulunmaktadır. Örneğin Niğde’de bulunan Sungur Bey Camiinin cümle kapısının iki yanında ve sütun başlığı motifiyle işlenen kapı lambasında saçları örgülü iki adet genç kız resmi vardır.Bu iki kabartmalı resim ancak sabah güneş doğması esnasında ve belli bir saat dilimi içinde görülür. Güneşin yön kaybetmesiyle birlikte bir siluet halinde daha sonra silikleşir.Bu tip durumlarda civcivlerin ortaya çıkması için tavuğun işlendiği kayaya güneşin dik vurduğu an tespit edilerek bir saat öncesi ve sonrasında kaya üzerinde gözlem yapılır.Yada mümkün oluyorsa tek tavuğun etrafı su ile ıslatılır.Bu işlem sonucunda ortaya civcivler ya da değişik bir başka işaret veya işaretler çıkabilir. Bu takdirde çıkan işaretin ölçüleri çok önemlidir.Arama buna göre yapılmalıdır.




* Tavuk peşinde sıra ile dizili civcivler varsa ;Burası kapalı mezar olabilir. Bu tip kapalı mezarlar bir tünel yada dehlizin girişi olarak düşünülebilir.Dehlizin devamında civciv sayısı kadar mezar yada dağıtılıp serpiştirilmiş emanet vardır.

* Tek civciv tavuğun sol kanadı altında ise; Motifli kayanın hemen altında mutlak mezar bulunmaktadır.Bu tür mezarlar boş değildir.

* Tek civciv tavuğun sağ kanadı altında ise;Kayanın motifli yüzüne bakılmaz.Diğer(arka)yüzünde yine kayanın dibinde yada altında bir mezar bulunmaktadır. Bunun müjdesi olmaz. Yalnızca mezara bakılacaktır.

* Civciv var; tavuk yoksa ;Tavuk aranmaz. Çünkü kayanın kendisi tavuktur. Serpiştirilmiş sabit gibi görünen ama sabit olmayan,bir iki kişinin zorlamasıyla kaldırılabilecek taşların altı doludur.Bunlara dikkat edilmesi gerekir.

* Yemlenen tavukta tavuğa yem veren insan;İnsan aslında motif olarak resmin hemen yakınında üstü sivri alt tarafı genişleyen kayadır.Dikkatli bir bakış; bu kayanın adeta bir tavuğa yem atmakta olduğunu görecektir.Burada çok iyi bir gözlem gerekir.Adamın yemlediği civciv sayısı kadar küçük yapılı,yerde yatan taşlar vardır.Bunlar civcive benzetilir.Para bu taşların altındadır.

* Mağara içindeki civcivli tavuk ayrı anlam taşır.Bu tür mağaranın girişi dışarıdadır.Tavuğun giriş kapısı günümüzdeki kümeslerde görüleceği üzere kümese insan girişi için yapılan büyük kapının altına yada yanyana yapılan küçücük bir kapıdır.Öyleyse mağara içinde de tavuk ve civciv bulunursa bu mantık akıldan çıkarılmayacaktır.Bu emanet mağaranın içindedir.Çünkü tavuğun folluğu kümes içinde ve köşededir.Buradaki para da böyledir. Ancak derinlik fazla olabilir. (2 m. civarıdır.)

* Mağara içindeki tavukla beraber bir veya birkaç civciv varsa ve bunlardan birisi kafasını arkaya çevirmişse ;Bu yüzde yüz ikinci bir mağara girişinin varlığına işarettir. Tavuğun yönüne bu durumda kesinlikle bakılmaz. Girişi bulmak için bir su kanalı oyması bulunabilir. Mağara duvarlarında çok dikkatli bir gözlem yapılmalı.En ufak bir detay bile gözden uzak tutulmamalıdır.Bu şekil girişler iki şekilde kapatılmıştır: birincisi horasan uygulamasıdır.Eğer böyleyse burada bir açıklama ile okuyucuya bir kolaylık gösterelim; Sabit ve yerli duvarlardan horasanlı duvarı ayırt etmek için bazen tokmak ve çekiç kullanırız. Kullanılacak çekiç asla demir olmamalı tahta çekiç (küçük balyoz) kullanılmalıdır.Çünkü horasanlı ve sabit kaya üzerine yapılacak vurgularda ikisinin çıkaracağı ses çok farklıdır.En ideal olanı tahtadan mamul bir çekiç ya da balyozun kullanılmasıdır.ikincisi de yumruk büyüklüğünde taşlar, bildiğimiz harç benzeri karışımla örülmüş ve üstü Horasanlaşmış,mağara duvarlarının tabii haline uydurulmuştur.Burada da yine işaretlerinden yola çıkılarak horasanlı girişin bulunması gerekir.Bu da genellikle bir su kanalı gibi 1-2 parmak genişliğinde oyulmuş şeridin başlangıç ya da bitiş noktasıdır.Bu, mağara içindeki arayış içindir. Dışarıdaki girişin bulunması içinde yine aynı yolla hareket edilir.İçine su döküldüğünde akacak gibi olan mağaranın dışındaki bir su yolu bu giriş kapısını bize verecektir.Bu oymalar bazen çatallı olabilir.En sağlıklı yol,böyle bir su yolu bulunursa bunu en yüksek noktasından çok yavaş bir biçimde yeteri kadar su dökülerek suyun takip ettiği yolun bulunmasıdır.Gözle takip yanıltabilir.Çünkü oyulan su yolu alt eteklere inerken bilinçli olarak çatallandırılmış ve aldatıcı görünüm kazandırılmıştır.Su ise buradaki gerçek yolu takip edecek ve girişi gösterecektir.

* Sırtında civciv taşıyan tavuk varsa; o Civcivde kafasının dönüklüğünün olup olmadığına bakılır.Yoksa 50 metreyi geçmeden ileri istikamette kafa yada bütün tavuk şekli verilmiş bir kaya aranacaktır.Başı geriye yada yana çevrilmişse o istikamette aynı şekilde bakılır.Tavuk ve civciv konusunda şu bilgileri de göz önünde tutunuz: Sırttaki tek civcivde müjde olabilir. Sırttaki tek civcivde harita olabilir. Sırttaki tek civcivli tavuğun çevresi ıslatılırsa kuru iken görülmeyen ek işaretler meydana çıkabilir.7 civcivli tavuğun ibiği varsa 2-2,5 metre civarında müjdesi olabilir. 7 civcivli tavuğun ana parası 7 adettir.Yada çevredeki 3-5 kişinin ancak devirebileceği kadar büyük çaptaki yerde yatan kayaların altına serpiştirilmiştir.Bu mantık kavimlere göre değişmektedir.Tavuk ve civciv sembolleri düz tarla kenarlarında kaya üzerindedir. Tavuğun üst gagası uzun,alt gaga kısa ise emanet tavuğun baktığı istikamette (50m den az) dır.Şayet alt gaga uzun,üst gaga kısa ise o taktirde yine 50 m.den az bir mesafede ve geri tarafındadır.

------------------------------
Tavus kuşu, Güvercin

Kadın ziynet eşyasını simgeler. Gömü güvercinin içinde deyip bu eseri tahrip etmeyiniz. Defineci arkadaşlar lütfen biraz bilinçli olmaya çalışalım hiç bir işaretin kırılmasına izin vermeyelim ve kırmayalım hiç bir işaretin içinde define olmaz sizi öyle yönlendirenler sizi aldatıyorlar. Uçan Gürecinin uçtuğu yönde hemen önünde araştırma yap, istavroz varsa gömü mağara içindedir, mağarayı bulmak için yakınlarında ikinci bir istavroz daha bulunmalıdır, ikinci istavrozun bulunduğu kaya mağaradadır.




Ördek ile beraber bir ok işareti varsa ve ördek ok ile aynı istikamette bakıyorsa o yönde, ördek ile ok birbirine bakıyorsa okun aksi yönünde araştırma yapılır. Ördek kafasını geriye doğru çevirmiş ise gerisinde araştırma yapılır. Dere kenarında farklı bir taş aranabilir. İki dere varsa bunların birleşim noktalarında suyun içinde veya dışında farklı özellikte bir taş veya sabit kaya aranabilir.
Güvercin, kuş, tavuk gibi işaretlerde hayvanın yumurtlama özelliğinden dolayı çevrede yumurta şekli aranmalı, üstü beyaz veya kırmızı olabilir. Yumurtanın içinin sarı olduğu da dikkate alınarak altın çağrışımı yapmalıdır.
Leylek benzeri bir kuş ise genelde Osmanlı döneminde zorunlu göçe tabi olanlarda denk gelinmiş bir işarettir. Gömüsü 5 mt. çevresindedir. Ancak nihai hedefe ulaşmak için "başka bir emaresi olmadığından" cihaz tespiti gerekir.

Tavuskuşu : Tavus kuşu kuyruğunu açtığında göz göz olan şekillerinin her biri arkeolojide mezarları temsil eder. Çürümemeyi ve ölümsüzlüğü sembolize eder.Sürekli hayatın imajını sergiler. Genel olarak Hristiyan sembolizmin bir uygulaması olarak bilinir. Tek başına bir mezar veya bir nekropol girişinde bulunabilir.

Tavus Kuşu ile ilgili olarak şu söylence de vardır. Hiç evlenmemiş bakire bir prensesin mezarıdır. Mücevherat ve çeyizi vardır. Mal mahzenin içindedir.

Ayrıca Yunan Mitolojisinde Hera'yı simgelediği de görülür. Heranın gözleri Tavus Kuşu kuyuğundaki gözlere benzetilmiştir. Zeus Mitolojisinde 25-30 yaşındaki gençlik durumunu simgeler



GÜVERCİN:Para ile beraber kadın eşyasını simgeler.Uçan güvercin ölünün şahsi eşyalarıdır.bilezik,halhal,çeşitli takılar vardır.çift güvercin ortalarında istavroz var ise bu genellikle mağara yada işaret yada istavroz aranmalıdır.emanet oradadır.eğer aralarında istavroz yada çiçek benzeri bir figür yok ise yine karşı duvar veya yakın bir alanda nişan aranmalıdır.emanet kesinlikle güvercinin içinde olmaz sakın tahrip etmeyiniz.

------------------------------------



Topal ayı:Eşkiya işareti olarak bilinmektedir. Aslında bu işaret net olarak çözülmemiştir. Aşağıda yazacaklarımız net yorumlar değildir.


1- Define mağaranın içindedir. Önce ayının topal olan ayağını bulunuz ayak yakınlarından mağara mahzen işareti arayınız. Tüm uzuvları varsa ayının bulunduğu kaya giriştir. Eksik uzuv varsa eksik uzuv aranmalıdır. Hedef kapalı mağaradır ve 50 mt. den uzak olamaz. Malzemesi içeride açıktadır. Uzuvlar eksikse ayının eksik uzvu aranmalıdır. Civarda 50 metrelik bir alanda mağara arayınız. Bulursanız zaten parayı da buldunuz demektir. Eğer ayı tam ise resmin olduğu kayada çalışmalısınız. Ayının baktığı yön de önemli. Mağarayı bulmanız yeterli olup hazinesi ise mağaranın duvarında kabartma olan taşların arasındadır. Topal ayının ayağını dereye yakın kayalık yerlerde arayın ayrıca karşı taraf ve hizalarına bakmanız tavsiye edilir.





2- Ayı pençesi orman muhafızı veya orman gözetleyici kavramlarıyla ilişkilendirilir. Bu motif cesurluğu, bilgeliği, gücü ve bereketi de simgeler. Bu pençe bulunduğunda çevrede topal bir ayı aramak gerektiği söylemi defineciler arasında sürekli konuluşagelen bir söylemdir.



3- Çok değerli ve çok aranılan bir işarettir. Size bakan bir kayada ve normal ayı büyüklüğünde tasarlanmış olmalıdır. İki hazinesi olduğu söylenir. Birincisi eksik sağ ayağın bulunduğu kayanın altında. İkincisi ise yakınlarda 7-8 basamaklı bir merdiven varsa üzerinde ok işareti olan basamağın altında.




4-topal ayının 50 metre önünde kesik ayağı vardır.ayağın altında hediyesi vardır.baktığı yönde 30 ila 150 metre mesafede derenin karşısında 3 basamak merdiven vardır.topal ayının mahzeni burdadır.
--------------------------------------

Definede V işareti:

1.V beş anlamındadır.V nin sivri ucu istikametinde 5 adım atılarak gelinen nokta araştırılır.

2.V işaretinin açık uclarının arası ölçülür.ölçülen her cm 1 adım olarak V nin sivri ucu istikameti araştırılır.
---------------------------------


Yengeç işareti: bir idogram olarak pek çok uygarlıkta farklı amaçlar için kullanılmıştır. Ancak bu çeşitlilikte tek ortak yön tehlike ve dikkat noktasıdır.

Aynı zamanda tılsım ve büyü kullanılan bir alanı da temsil eder. Eski kabalistlerin birçoğunda bu durum çok açıktır.
Büyü yapılmış bir alan içerisinde bir suyun bulunması akrep ve yengecin doğasıyla özdeştir. Bu itibarla işaret çözümlenirken akarsu, göl, bataklık veya havuzun araştırılması kaçınılmazdır.
Teklikenin çok yakın olduğu imajı da verilmiş olabilir. Yengeç sembolü ile gömü - define - saklantının değirmen arkları içinde olabileceği bilinmektedir. İşaret büyük ise ve üzerinde istavroz (aile putu) varsa bu durumda işaret bir kapak olabilir.
---------------------------------


Yılan işaret:Kabartma yılan mezar taşında değilse kesin hazinedir.ancak kabartmalarda kafa ölçümü yapılır.açık yılanın malı özel hesaplama ile bulunur.burada gördüğümüz yılan tırmanan yılan.bununda boy ölçüsü gereklidir.yürümekte olduğu istikamet emanet yönüdür.diğer yılanlar kayada veya toprakta olabilir.bu ise sadece kaya içinde yada mağaraya konulan gömülerdir.işaretlerde ve özellikle yılanlarda tam yer belirlemesi yapamayız.bunun sebebi ise kesinlikle bilgiyi saklamak şeklinde algılanmamalıdır.yılan işaretlerinin o kadar çok geniş bir ifade yelpazesi vardır ki ezbere yapılacak her tarif okuyucuyu kesinlikle yanıltır. tabikii şöle diyelim yılan korkunca kaçan ve sürünen bir hayvandır. ayrıca yılan yuvası daima deliklerdir.öyleyse şöyle size bir ipucu vereyim.yılanın ağzı açık gibi görünüyor. emanatini arkasında ara.birde iyi bak derim eğer kapalıysa ön istikametinde bir delik mutlaka bulunur.


1- Çöreklenmiş yılan: başı dışarıda ise iç sarımı baktığı yer önemlidir.ancak mıntıkanın ayrı bir yerindedir.çörek yılanın malı kaya kütlesi altında olur..


2- Çöreklenmiş başı içinde olan yılan: emaneti içinde yada yanındadır.kuyruk kısmı önem arzeder.mutlak bir yön verilmiştir.baş kısmından yön bulabiliriz.

3-Birbirine sarılı öpüşen yılan: bu iki yılanın arasında bir ıstavroz veyahut başka işaretler bakınız.en planlı gömülen paralardır.gerçekten zordur kesinlikle malı yanında değildir. çevresinde bir yerdedir.takiple hazinenin en son işareti çevrede araştırılır...



4-Direğe sarılı yılan: yukarıda yazdığım tüm yılan işaretleri uzmanlık isteyen bir alandır.buda son işaretini arayan bir nişandır.sarkan kuyruk yönü önemlidir.ölçülecek son noktayı tespit edilerek emanet orada aranacaktır.yani aranacak uzaklık 26-27 metere civarlarındadır




Diğer yorum:

yılan figürünü bir çok medeniyetler kullanmış.asıl urartulara aittir.sonradan roma iskender bizans hatta son dönemde ermenilerde kullanmışlar.oyma yılan bizans ve ermeni dönemlerinde daha fazla yaygındır.fakat sonuç itibariyle b fark yoktur.yılan işareti olan yerde kuru yada akan dere gözlenir.yada patika yolları gösterir.yılanlar mezar bekçisi olarak figür edilmiştirler.yani biz br yılan gördüğümüzde tamam bunun malı bir küp bir teneke böyle bişey düşünmeyin.mezardır.artk mezardn ne çıkarsa bahtınıza.tabi mezardan hariç kayalara parada koyuyorlardı.tabi bunların bazı hesaplarıda var.zaten yılan figürlerine baktığınızda bir çoğunda yanında ikinci ufak bir işarette olur. yılanlar ağzı kapalıysa mezar toprakadır.ağız açık ise kaya mezarıdır ve çatal dil varsa o zaman kapalı yada zamnala açılmış bir mağarayı gösterir.hatta bazı yılanlar timülüsleri gösterir.







Diğer yorum:

yılanın baktığı yönde bir dere yatağı var mı ? ikincisi dili dışardamı ? sonra üzerinde pulları var mı ? varsa pulu dolu olan var mı ? öncelikle yılanın boyunu tam olarak ölçün her cm ölçüyü 72-78 cm ile çarpın (ortalama) yani her cm bir adım, dili dışardaysa dere yatağı varsa dere yatağını takip edin dereye yılanın baktığı istikamette bir dere daha birleşecek birleşen noktada taş yığınları olacak orayı kazın ve asıl malı değil ama hediyesini bulacaksınız . Yani dili istikametinde, dildeki çatal iki derenin birleşmesini de ifade ediyor .Üzerinde pul varmı varsa diyelim yılanın boyunu enine olarak 5 pul kesiyor pullardan biri dolu yılanın baktığı istikamette tümülüs ve yahut kayalarda magara veya oda var sadece 1 tanesi dolu diğerleri boş ve tuzaklı , dolu odaya boşlardan girebiliyorsunuz .dilinin uzunluğu bize iki derenin uzaklığını ve hediyesini anlatıyordu , yılanın boyu ise asıl gömüyü ama kesinlikle dikkatli olmalıyız.


YILAN İŞARETLERi VE ANLAMLARI:

Yeryüzündeki hemen hemen tüm tradisyonlarda yer etmiş bir semboldür. Yılan sembolizminin işlendiği tüm inanışları ve mitleri tek tek saymak olanaklı değilse de, bu sembolün kullanıldığı tradisyonlara birkaç örnek verilebilir:
-Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam tradisyonları. (Şeytanın ve kimi zaman aklın sembolü olarak kullanılır.)
-Sümer tradisyonları. (Yer ve gök ilahlarını yaratanlar biri erkek biri dişi olan iki yılandır.)
-Eleusis misterleri, İsis misterleri ve Mitraizm inisiyasyonları. (Eleusis inisiyasyonunda kozmozun oluşumu Kibele ile Orion adlı yılanın sevişme vibrasyonlarıyla açıklanır. Orfik inisiyasyon merkezi Delf Tapınağı'nda birbirine helisler çizerek dolanmış üç yılandan oluşan bir bronz sütun bulunuyordu ki, bu sonradan İstanbul'daki Sultanahmet Meydanı'na getirilmiştir.)

-Eski Yunan tradisyonları. (Hermes'in ünlü, "kadüse" denilen çift yılanlı asası ve Asklepios'un Bergama'da da görülen, başları aynı dairesel kapta, süt içen iki yılan sembolü.)

-Mu tradisyonları. [J. Churchward'a göre Mu kolonilerinde, yedi başlı yılan, yılanlı ağaç, yumurtalarının çevresinde spiral biçimde çöreklenmiş yılan, iki "S" biçiminde çift yılan, iki noktalı (yıldızlı) yılan, veya içinde noktalar (yıldız konumları) olan "S" biçimli yılan sembollerine rastlanmıştır.
-Doğu ezoterizmi. (Reenkarnasyon ve kozmik gelişimin devri-hareketini ifade eden, kuyruğunu ısıran yılan sembolü.)

-Mezopotamya ve Hint ezoterizmi. (Kadüse benzeri çift yılanlı asa.)
-Budist ezoterizm ve tantrizm. (Dünya'nın ve insan bedeninin enerjetik ekseninin çevresinde dolanan iki akımı temsil eden iki yılan sembolü)
-Hinduizm. (Gelişimi ve devri-hareketi temsil eden "Ananta" yılanı ve süt denizinde çift rotasyon hareketleri yapan "Vasuki" yılanı)
-Eski Mısır tradisyonları. (Uç başlı yılan, kanatlı iki yılan, başında iki boynuz ve bir disk taşıyan yılan, yaratıcı yılan "Kneph"ve"Apofis" yılanı)
-Quiche (Kişe) ve Maya tradisyonları. (Dünya insanını meydana getiren mavi-yeşil tüylerle kaplı uçan yılan)

-Minos tradisyonları. (Yılan tanrıça)
-Hitit tradisyonları. (Göktanrı ile mücadele halinde tasvir edilen yılan)
-Selçuklu tradisyonları. (Kabartmalarda çift yılan)
-Çin, Japon ve Batı tradisyonları. (Ejder biçimine sokulmuş tüylü ve tüysüz yılan)
-Kimi Afrika kabileleri tradisyonları. (Yaratıcının imajını, yaşamın devri-hareketini ve reenkarnasyonu temsil eden çöreklenmiş piton yılanı)
Ezoterik bilgilere göre, yılan sembolü, her sembol gibi, farklı anlamlarda kullanılmakta olup, sembolün anlamı kullanıldığı yere göre değişmektedir. Bununla birlikte, ezoterik bilgiler biraraya getirildiğinde bu sembolün başlıca yedi anlamda kullanıldığı görülmektedir:
1- Yeryüzündeki tradisyonların çoğunda, bilindiği gibi, şeytanı yani menfi tesiri ya da nefsaniyeti temsil eder.
2- Rüyalarda, kötülüğü, nefsaniyeti, ahlak bakımından geri fakat kurnaz varlıkları temsil eder
3- Kimi tradisyonlarda spiral galaksiyi ve spiral bir galaksi olan Samanyolu Galaksisi’ne ait bir uygarlığı ve ırkı (genetik bakımdan) temsil eder
Kimi araştırmacılara göre, Aztek, Maya ve İnka tradisyonlarındaki, insanlara uygarlığı öğrettikten sonra göklere geri dönen yeşiltüylü yılan ilah Quetzalkoatl inanışında, Attikalılar’ın ilk kralları yılan-ilah inanışında, Slav tradisyonlarındaki kahraman yılan-oğlu Vseslaviç inanışında, İskandinav tradisyonlarındaki yılan kılıklı ilah Votan inanışında ve benzeri birçok inanışta, Tevrat'ta Elohim adıyla belirtilen kozmik biyokimyacılar tarafından imal edilmiş bu galaktik insan tipi yada galaktik ırk sözkonusu edilmektedir.
4- Yılan sembolü kimi biçimsel kullanımlarında çiftyıldız Sirius'un yörüngesini temsil eder. Örneğin, Mayalar, yeşil tüylü yılan ilah Kukulkan'ı, bir çiftyıldız olduğundan "S"ler çizecek şekilde dolanan Sirius'un yörüngesini gösterecek şekilde "S"ler çizen bir yılanla temsil eder ve yıldızın yörüngedeki konumlarını, yılan içine yerleştirilen yuvarlak yeşim taşları ile gösterirlerdi. Eski Mısır'da bu yörünge, her gün güneşi taşıyan Ra'nın -ki Ra, ezoterik bilgilerde fiziksel güneşle değil, spiritüel bir güneş olan Sirius ile ilişkilendirilir- peşinde dolaşan Apofis yılanıyla sembolize edilirdi. Aslında iki yıldız sözkonusu olduğundan iki yörünge, kimi sembolizmlerde birbirine dolanan iki yılanla temsil edilmektedir.
5- Yılan sembolü, kimi kullanımlarında, özellikle "uroboros" (ouroboros) adı verilen, kuyruğunu ısıran yılan biçiminde çizildiğinde, kozmik gelişimin devri-hareketini ve doğum-ölüm çemberi de denilen reenkarnasyonu ifade etmektedir. (Reenkarnasyon, yılanın deri değiştirmesi sembolizmiyle de ifade edilir.)
6- Yılan sembolü tantrizm ve yogada kundalini enerjisini temsil etmek üzere kullanılır.
7- Yılan, kimi zaman da, kozmik güçler, dualite, "akışkanlar" , kozmik oluşumların, spiral galaksilerin meydana getirilmesi, Sirius'un yörüngesi, ruhsal tekamüller ve kozmik devri-hareketler, kozmik nesnelerin periyodik dolanımlarını belirtmek üzere zaman ile ilgili çeşitli anlamlara gelen spiral sembolünün somut olarak temsil edilmesinde kullanılmaktadır
Define Sembolü yılanlar o arazideki dereyi ya da su kanalını ya da namlı at arabası yolunu verir. Yılanlar çizim olarak, bazen kabartma bazenda hafif oyma yapılmışlardır. Kabartma yılan o bölgedeki suyu bol dereyi simgeler gömü dereye yakındır. Yılanlar önce alanı verir sonra para noktasını. Yılanların şifresi ya noktalanmış olan noktada, ya da çatal dildeki V de ya da V yapan kuyrukta olur. Bazen da boğumunda olur. 3 boğum, 5 boğumlu olması 3 dere kıvrımında da parayı müjdeler, 5 ise beş dere kıvrımında para müjdeler. Paranın arazideki tam noktası ise şayet boğumda sağa ya da sola kayık nokta yoksa derenin kıvrıldığı yerde orta merkezdedir. Yılanlar bazen başı kesik bazen da kuyruğu kesik çıkar karşımıza bunun anlamı ise; dere boyu ya da su kanalı boyu daha aşağıya gitmemeyi şifreler. Olay yerini cevrelemiştir yani kesmiştir alanı zaten başı ya da kuyruğu kesik yılan gördüğünüz de bakın dereye ya da kanala aynen yılan gibi derenin arazinin bombeli oluşundan dolayı bir noktadan sonra devamının görünemez olduğunu göreceksiniz yani yılanda görünmeyen baş ya da kuyruk gibi. Kısacası işareti görünce arkadaşlar onun o bölgedeki belirli bir arazi ya da derenin krokisi olduğunu unutmayın. Ayrıca yılan daire yaparsa parası kendisindedir. Yani bulunduğu kaya da ya da o kayanın 3 metre güney tarafındadır.
Yılanda kıvrımlar derin ise dereyi işaret eder. Çok derin değilse yolu işaret eder. Yılanın yönü çök önemlidir. Yılanın şekline benzeyen dereyi dolaşın. Kıvrımlı noktalarda dikkatinizi çeken birşey var mı? V, + , O işaretlerinden birini arayınız. Dikkatli olunmasında fayda var


Bu işaret kabartma ise roma dönemine aittir. Eğer ağzı açık ve dili dışarda ise tehlike işaretidir. Altın gömüsünün üzerine zehir dökülmüştür. Yani çıplak elle dokunmayınız. Malı ise kayanın kendisindedir. Kayayı yokladığınızda boşluk sesi gelen yeri sert bir cisimle kırarak malzemesini alabilirsiniz.
YILAN İŞARETLERiNDE ÖNEMLİ NOTLAR
1-Yılan kayanın üzerine çöreklenmiş şekilde yapılan bir yılan varsa mal o yılanın altındadır.
2-Yılan kayanın üzerinde iki büklüm olmuş ve ileri bakıyorsa para iki yerde vardır.
3-Yılanın ağzı açıksa gömü arkasında aranır veya bir delik olmalı.
5-Yılanın dili dışarıdaysa,kapartma ve sırtı pulluysa tehlikeli olup mal tuzaklıdır.
6-Yılanın ağzı açık ve dili dışarıda ise tehlike işaretidir.Malın üzerine zehir dökülmüştür yani çıplak elle dokunmayın.
Mal ise kayanın kendisindedir.Kayayı yokladığınızda boşluk gelen yeri sert bi cisimle kırıp malı alabilirsiniz.
7-Yılan daire yaparsa parası kendisindedir.Yani bulunduğu kayaya o kayanın 3 metre güney tarafındadır.
8-Yılan işaretlerinde değişik veya farklı yönler varsa bu kesin gömü ile birlikte mezarıda temsil eder.
Bu alanda mezar ve içerisinde mal var anlamına gelir.
9-Yılanın bir gözü kör ise kör olan gözün baktığı istikamette araştırma yapılır.
10-Yılanın ağzı kapalıysa mezar toprakta olur.
11-Yılan ağzı açık kabartma yılan iki yere yönlendirilir ilki V mantığıyla ağzın derin kısmı ile uç kısmı arası
dik olarak ölçülür ve her cm 1 adım sayılarak gidilirse küçük bir emanetin olduğunu ikinci bir alternatif olarak
yılanın boyu ölçülerek alınan sonuç her 1cm 1 adım olarak sayılarak geride bir işaret yada malın olduğunun emaresidir.
12-Yılanda çatal dil varsa ozaman kapalı yada zamanla açılmış bir mağrayı gösterir..
Hatta bazı yılanlar tümülüsleri gösterir.
Eğer dili dışardaysa ve 3cm civari ise 100 metre civarında mal araştırması yapılır.
Dili dışarda değilse kuyruk tarafından ölçülerek gidilecek
Kabartma olması her iki yılan arasında haç veya çarpı işareti olması büyük hazineyi temsil eder.
13-Bazı şekiller yılanı andırmakta ise de gerçekte hakikaten o şekil bir yılan resmi olmayabilir.
Yılan figürüne baktığın zaman şeklinin yılan olduğunu hemen fark edersin.
Bu durumda yılanı iyice incelersin
Yılan düzmü kıvrımlı mı?
Dili dışarda mı?
Hareket halindemi yoksa durgun vaziyette mi?
Veya bir tümseğe mi çıkıyor?
Bu gibi vaziyetleri iyice incelenmelidir yorumuda ona göre yapılır.
Hareket halinde bir yılanın parası kolay alınır ama hareket halinde olmayan çöreklenmiş bir yılan işaretinin emaneti biraz zor alınır.
Bu arada yılanların yaşamı ve yılanların hareket tarzları hakkında bilgi sahibi olmak gerekir ki şekillerden bir mana anlam çıkarabilesin.
14-Yılan tehlikelidir ağzı açıkmı kapalımı yani dili dişardamı değilmi ağzı açık ise yılanın boynunu ölç ve adımla mal önünde demektir burada kapalı mağara aramak gerekir.
Ama yılanın ağzı kapalı ise bundan malı yılanın boyunca arkaya adımla demektir.
Bu işaretin malınıda emanetini toprakta arıyacağız.



15-Yılanın kıvrımlı olması ve yanında kalp işareti olması halinde çevrede kalbe benzer yükseltilmiş toprak bir alan yada kayalık bir alan aramalıyız.
16-Yılanın kaç adet kıvrımı var ise o kıvrım kadar işaret vardır.Fakat her bir kıvrım duruş yönünün dilinin ağzının açık kapalı olmasının farklı anlamı vardır.
Yılanın baktığı yönde bir dere yatağı var mı?
Dili dışarda mı?
Üzerinde pulları var mı?
Varsa pulu dolu olan var mı?
Öncelikle yılanın boyunun tam olarak ölçün eğer yılanın arkasında bir yuvarlak işareti veya haç, put oyma yada kabartma varsa ki bu paranın en belirgin işaretidir.
Her cm ölçüyü 72-78cm ile çarpın (ortalama) yani her cm bir adım,ve baktığı yöne doğru yürüyün ve karşınıza gelecek taş yığını veya toprak
yığınının altında arastırma araştırın.Eğer dere kenarında ise derenin kıvrım yaptığı yerde bir kaya veya kaya gurubunun altına veya ulu ve büyük ağaç olan bir
alanda olabilir.Batı tarafına mezara odaklı araştırmanızı yönlendirin.
17-Yılanın dili dışarda ise dere yatağı varsa dere yatağı takip edilir dereye yılanın baktığı istikamette bir dere daha birleşecek birleşen noktada
taş yığınları olacak orayı kazın asıl mal değil ama hediyesinin bula bilirsiniz.Yani dili istikametinde,dildeki çatal iki derenin birleşmesini de ifade ediyor.
Üzerinde pul varsa diyelim yılanın boyunu enine olarak beş pul kesiyor pullardan biri dolu yılanın baktığı istikamette tümülüs veya kayalarda mağara veye oda var
sadece birtanesi dolu diğerleri boş ve tuzaklı,dolu odaya boşlardan girebiliyorsunuz.Dilinin uzunluğu bize iki derenin uzaklığını ve hediyesini anlatıyor
yılanın boyu ise asıl gömüyü gösteriyor çok dikkatli olmalısınız.Etrafında yılanın gireceği büyüklükte bir delik olmasının yılanın kabartması ve oymasının
v.s bir çok şeyin önemi var diye biliyorum.
18-Eğer yılan kıvrılmış ve kafasının havaya kaldırmışşa baş kısmının iştikametinde 200 m mesafeye kadar alan araştırılır ilerde bir su kaynağının çeşme
veye benzeri bir oluşum aranır bu yerde iyi bir gözlem sonucu neticiye ulaşılır ve rahatsız edilmemesi anlamındadır.
19-Eğer yılanın kuyruğu kayanın alt ucuna kadar kıvrılarak uzanıyorsa ve kuyruğun uç kısmı bir çizgiyle ayrılıyorsa para o kayanın altında bir odada demektir.
20-Kartal şahin gibi bir yırtıcı kuş tarafında yakalanmış bir yılan olan işaretin olduğu yerin altına bakmak gerekir.Yırtıcı bir kuş yılanı yakaladığında yukardan aşağa
bırakarak ölmesini sağlar.Yüksekten çevreye bakıp yılana benziyen bir şey bulmaya çalışalım sonuç verecek mi yüksek bir noktada yılana benzer bi şey bulursanız
bir ihtimal o yılana benzettiğiniz şeyin altında olabilir.
21-Oyma yılanlar uğraşmak çok zordur fakat tehlikesi azdır kabartma yılanlar çoğunlukla Bizans'tır.Rumlar'dan da kalmadır fakat tehlike oranı yüksektir .
Zehirli gazlar veya buna benzer kimyasallar parayı korumaya almış olabilir kabartma yılan,mağara göstermez mezar para ve kıral yollarının üzerine resmedilmiştir.
Her zaman para anlamına gelmeyebilir.
22-Eğer su yılanının su kenarında ve ya suyun içinde kayalarda resmedilmiş ise bu demek oluyor ki suyun içinde bir emanetin daha olduğunu bize anlatıyor.
--------------------------------


Yuvarlak oymalar:
Her oymanın bir mezarı vardı mezar oymanın 5 mt çevresinde araştırılır.genel olarak boş çıkabilir.
Eğer bir büyük oyma var ve etrafındada küçük oymalar var ise büyük oyma ile küçük oyma arası ölçülür.her ölçülen santimetre 1 adım var sayılarak küçük oyma istikametine gidilir.aranılan mezar ordadır.küçük ve derin olmayan oymalar mezar büyük oymalarsa mahsen işareti mesela bu konudaki oyma küçük ama derin bu burda mezar odası oldugu anlamında bu şekilde biraz daha derin olursa anlamı biraz daha degişebilir mesela kuyu oymadaki derinlikler hedefin derinliginide verebilir



1. Küçük oymalar:
Küçük oymalar tek başlarına ise tek mezar anlamını verir. Bu oyuk yakınlarında aynı kaya üzerinde bir ok yada bir çizgi olması sizin arayacağınız mezarın yönünü bulmanıza yardımcı olur. Hele yakınlarında bir haç yada x varsa kesin mezardır.

2. Büyük oymalar:
Büyük oymalar genelde 1-3-




1 yorum:

  1. Prki ücgen ve v harfi bir aradaysa ve bir kenarinda kabartma kalp varsa ne anlama gelir ?

    YanıtlaSil